Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Utæt pool.

Utæt pool. 24 maj 2016 16:28 #6545

  • JHK
  • JHK's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Sidste sommer tabte vores pool vand. Det er en pool med liner bygget op af paneler med en blød bund. Som anbefalet lod vi vandet falde for at se om det stoppede. Det gjorde det ikke. Poolen er 140 cm dyb. Det endte med at vi tømte hele poolen og gik den slavisk igennem og fandt ingen huller. Der var dog et par steder vi gav et par små lapper men vi mente egentlig ikke det var noget. Der blev fyldt vand i igen og den holdt vand indtil sæsonafslutning. Vi tømte ultimo juli sidste år. Det så ud til at poolen holdte vand vinteren/forår. Poolen blev startet op her for 2 uger siden og det så stadig ud til at den holdte vand. Grundet nogle problemer med kalkaflejringer på bund/sider blev pH værdien sænket og pumpen har kørt nogle døgn uafbrudt. Stor var min overraskelse da jeg observerede at den igen taber vand. Det var faldet med 3 cm på under 1 døgn. Der blev fyldt vand i igen og fra i går aftes til i morges, ca. 12 timer var vandet faldet ca. 1,5 cm. Der er derfor ingen tvivl om at der er en utæthed, men jeg frygter det er det samme resultat vi når frem til hvis vi bare igen lader vandspejlet falde, fordi det bliver med garanti ved med at falde og vi finder ingen huller i lineren. Så kære forum, hvad gør en ´klog mand nu? Kan det være i rørsystemet efter at der har været tryk på i flere døgn eller hvad? Kan man føre et kamera ind i rørsystemet? Det skal bemærkes at poolen er 4.20 X 8,10 m så 1 cm fald i vandet er temmelig mange liter. Poolen er 11 år og lineren har ikke været synderligt belastet i alle årene.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Utæt pool. 24 maj 2016 20:09 #6546

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Stor var min overraskelse da jeg observerede at den igen taber vand. Det var faldet med 3 cm på under 1 døgn. Der blev fyldt vand i igen og fra i går aftes til i morges, ca. 12 timer var vandet faldet ca. 1,5 cm.

Da ovenstående skete kørte pumpen så eller var den slukket. Først må det afklares om der er vandtab UANSET om pumpen kører eller kun når pumpen kører. Hvis det er mens pumpen kører er det rørsystemet - er det både og er det utæt liner. Det underlige er at du forklarer at problemet "forsvandt" og nu er kommet tilbage ?????
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Utæt pool. 25 maj 2016 14:10 #6549

  • JHK
  • JHK's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Bjarne skrev:
Stor var min overraskelse da jeg observerede at den igen taber vand. Det var faldet med 3 cm på under 1 døgn. Der blev fyldt vand i igen og fra i går aftes til i morges, ca. 12 timer var vandet faldet ca. 1,5 cm.

Da ovenstående skete kørte pumpen så eller var den slukket. Først må det afklares om der er vandtab UANSET om pumpen kører eller kun når pumpen kører. Hvis det er mens pumpen kører er det rørsystemet - er det både og er det utæt liner. Det underlige er at du forklarer at problemet "forsvandt" og nu er kommet tilbage ?????

Det er nemlig meget mærkeligt. Der forsvinder vand både når pumpen kører og når den er slukket. Den begyndte som sagt igen at tabe vand efter den uafbrudte periode på mere end 2 døgn med pumpen tændt. Derfor tænker jeg på et hul i rørsystemet der er genereret med tryk på i lang tid. Kan rørsystemet checkes med en kamerakikkert?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Utæt pool. 26 maj 2016 09:33 #6553

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
nej ikke med en kikkert. utæthed kan/er alt for lille til at kunne "ses". Systemet skal trykprøves og hvis utæthed er et ikke synligt sted, skal den isotop eller gasprøves for at lokalisdere det præcise sted. Du kan google sådanne stder. Et al. poolfiorma kan godt udføre trykprøvningen
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder