Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hvilken lim til lapning af liner

Hvilken lim til lapning af liner 04 Jun 2009 13:19 #417

Hejsa.
Jeg ejer en Miami pool. Det passer med, at hvert år jeg sætter den op, så er der hul i lineren:(
Jeg har een gang udskiftet lineren, så nu har jeg en masse "lappemateriale", men hvilken lim skal jeg bruge? Jeg kan jo ligeså godt købe en "stor" tube B)

vh
Per
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Hvilken lim til lapning af liner 04 Jun 2009 13:22 #418

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
du skal have en special lim kontaktlim til blødgjort pvc. du kan få dem i næstten alle poolforretninger
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Hvilken lim til lapning af liner 05 Jun 2009 21:07 #422

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Lige et tip mere, husk at gøre begge lim flader rigtig godt rene.

Jeg har selv lavet nogle forsøg med og lime liner sammen, og fundet ud af at hvis man rengøre grundigt inde limning får man en markant bedre limning.

Prøvede og rengøre med sprit, acetone og tangit rensevæske. Ja og så en flade som ikke er andet end tørt af med en våd klud som er tørret op igen.

Kunne rykke limningerne fra hinanden undtagen dem, som der var gjort rent med tangitrensevæske og acetone.

Limen er også vigtig som Bjarne siger, jeg kan kun anbefale den som de sælger hos poolfirmaerne, den som der følger med lappesæt til liner pools. Har prøvet andre lim typer men de holdte ikke :(

Held og lykke med lapningen, men det er nu ikke noget du skal frygte. Bare du husker at gøre arbejdet ordentligt og tage den tid det tager for limen og hærde, jeg vil nok anbefale 24 timer, selvom at tuben eller pakken siger noget andet,
Mvh. Mads
Sidste redigering: 05 Jun 2009 21:08 af Mads M.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder