Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Driftstid på pumpe

Driftstid på pumpe 01 Jun 2010 21:42 #1145

  • JBR
  • JBR's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
Hej. Jeg har netop fået overdraget en spritny pool, som er 8,2 x 4,2 x 1,5 mtr. Den er forsynet med en Gulberg/Jansson varmepumpe model GJPACW1V-20. Sælgeren af poolen siger at filterpumpen skal køre 08.00-12.00 og igen 14.00-22.00, mens support hos Gulberg/Jansson siger at filterpumpen skal køre 10.00-20.00 mens varmepumpen skal køre 10.30-19.30. Hvad er rigtigt ? Med venlig hilsen Johnny
JBR
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Driftstid på pumpe 02 Jun 2010 10:08 #1148

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
groft sagt kan du sige, at jo længere du har din pumpe kørende jo bedre renses din pool.
I almindelighed så bruger private, at lade deres pumpe køre 5 timer om dagen - på hvilket tidspunkt er for pumpens vedkommende ligegyldigt

Da du har en varmepumpe, skal pumpen og vamepumpen imidlertid køre samtidig. ellers fungerer det jo ikke og da varmepumpen fungerer bedst jo varmere det er, så lad det være om dagen.

Hvis varmepumpen ikke kan klare at varme op på de 5 timers drifttid, må de køre mere end 5 timer
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Driftstid på pumpe 02 Jun 2010 22:46 #1154

  • JBR
  • JBR's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
Mange tak for hurtigt svar. Jeg vil følge varmepumpeleverandørens anvisning og din, og så afhængig af udetemperaturen lade det hele køre i kortere eller længere tid.

Mvh. Johnny
JBR
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder