Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: strømbesparlse

strømbesparlse 04 maj 2011 07:20 #2207

  • langtved
  • langtved's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
jeg er på udkik efter en pumpe der er billig i drift........her tænker jeg mest på strøm da den bliver dyrere hele tiden er der noget på market der kan anbefales

mvh. rené
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: strømbesparlse 04 maj 2011 08:08 #2211

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Yeps ved ikke om jeg må nævne producenten, men en af de største pool udstyrs producenter har lavet en lav enegi pumpe. Om man skal kalde den lav energi eller hvad vil jeg ikke udtale mig om, men den bruger en anelse mindre strøm :)

Faktisk er nyere pool pumper ganske fine mht. enegi forbrug, hvis du begynder og sammenligne diverse vandings og dyk pumper med pumpe volumen kontra effekt på din pool pumpe.

Ellers gør som jeg overvejer: Min pumpe må gerne yde lidt mere når solfangeren er på da den belaster systemet, så en elektromekaniker har forslået at sætte en frekvens omformer på pumpen, De fleste pumper kan nemlig godt køres op i frekvens til f.eks. 60Hz da USA + andre lande har 60Hz, på den måde kan du i perioder kører med højere pumpe volume.

Lige en sidste ting, man vil ikke spare strøm ved og gå ned i f.eks. 40Hz men pumpen vil trække den samme strøm. Ved og ændre frekvens ændres omdrejnings tallet kun!

Vælger man og gå igang med frekvensomformer setupet, SKAL MAN HAVE en installatør eller elektromekaniker på banen, det er strækstrøm vi leger med og det er livs farlige!
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder