Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Utæt Kripsol KS-75 pumpe

Utæt Kripsol KS-75 pumpe 03 jul 2014 14:29 #4641

  • andenjm
  • andenjm's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 14
Hey,

Jeg står i den situation at jeg for tre uger siden flyttede ind i mit nye hus som har en rund 33.000 liter pool i haven. Indtil videre har jeg brugt en del tid på at få sat mig ind i kemien osv.

I mellemtiden har jeg fundet ud af at pumpen er utæt og det drejer sig om en Kripsol KS-75.... Det er i sammenføjningen mellem de to motordele at der løber vand ud, så spørgsmålet er om nogen har oplevet samme problem med denne type pumpe og hvor kan man eventuelt købe reservedele til den hvis det er o-ringe eller pakninger der skal skiftes?

har prøvet at søge på pumpe typen i forummet inden jeg postede, men det lader ikke til at den er blevet nævnt før.

VH
foto1.jpg


foto2.jpg


Anders
Plask
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Utæt Kripsol KS-75 pumpe 03 jul 2014 14:54 #4642

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hvis det er imellem den sorte og beige farvede plastik, kan du prøve at skille pumpen af der er 4 bolte i enden du skal løsne.

Der sidder en stor o-ring imellem de 2 dele, hvis der er kommet sand i pumpen og der har været overtryk kan denne o-ring blive skadet.

Hvis den har synlige revner skal den skiftes, hvis ikke så ren gør alle emner og smør o-ringen med vaseline og skru pumpen sammen igen. HUSK og spænde det til på kryds så der bliver lige tryk på flangerne, desuden skal du ikke spænde det hård sammen bare godt fast.

Prøv dette og kom med info.

Hvis det er længere tilbage på pumpen er det pakdåsen selve akseltætningen, skiftning af denne er en helt anden ting check først ovenstående.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Utæt Kripsol KS-75 pumpe 03 jul 2014 14:56 #4643

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
du finder den inde i poolraadgiverens webshop

Jeg formoder at det er forneden den drypper - det er det i almindelighed. såfremt det er det, er det bare akseltætningen der skal skiftes den koster et eller andet omkring 2-300 kr.og man kan sagtens skifte den selv
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Utæt Kripsol KS-75 pumpe 03 jul 2014 14:56 #4644

  • andenjm
  • andenjm's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 14
Super, jeg kaster mig over det i aften :evil:

@ Bjarne: Ja det er nedenunder det drypper, går ud fra at det er samme fremgangsmåde som tidligere nævnt?

To be continued
Plask
Sidste redigering: 03 jul 2014 14:57 af andenjm.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.164 sekunder