Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Intex pumpe

Intex pumpe 29 maj 2015 11:35 #5617

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Hey.

Jeg har en Intex pumpe med en kapacitet på 10.000 L i timen. Den har virket upåklageligt og har lavet backwash ca. en gang om ugen eller efter behov.

Men her idag, da jeg smed bundsugeren i vandet, bevægede den sig ikke rigtig. Jeg kunne mærke på det flow der kom fra pumpe og ind i poolen, at der ik var meget tryk på, hvilket manometeret også viser. Nålen har dårligt slæbt sig over 0 og den plejer at ligge i underkanten af 1.

Jeg har lavet et længere backwash idag og et lidt længere rinse, men det har ikke umiddelbart hjulpet.

Hvad kan der være galt??
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Intex pumpe 29 maj 2015 12:12 #5619

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Hvis den kører og suger - dog ikke nok, kan jeg ikke forestille mig andet end der sider noget i røret eller i skovlhjulet
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Intex pumpe 29 maj 2015 12:14 #5621

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Tak for dit hurtige svar, Bjarne.

Det lyder som en tømning af beholderen og så genfylde den med sandet bagefter??
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Intex pumpe 29 maj 2015 17:22 #5625

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Jeg regner medet det er et sandfilter du har ikke ??? eller det med et papirfilter ???
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Intex pumpe 29 maj 2015 17:29 #5628

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Det er et sandfilter. Papirfilter gik jeg med hastige skridt væk fra sidste år :)

Jeg fik taget 6-vejsventilen af og kunne ikke lige spotte noget "der ikke skulle være der" udover at sandniveauet var en smule lavt i forhold til minimumsgrænsen, så jeg fik lige fyldt på.

Jeg pillede slangen fra pumpe til filter af, for at teste om indløbet var som det skulle......det var det ikke. Det hakkede en del. Så jeg fik fjernet skimmer og den adapter der sidder på og inde bagved var der en klump af alt muligt småstads, som er kommet igennem skimmeren. Efter det blev fjernet, kører det som en drøm igen. Så er nu ret glad for at jeg ikke begyndte at fiske sandet op af filteret :)

Skimmeren har huller på 1-2mm, så jeg tænker at jeg skal ha fundet en type pose/net der kan sættes ned i, som tager det hele.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder