Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Pumpe til 10000L

Pumpe til 10000L 21 Jun 2015 21:28 #5719

  • Ranne
  • Ranne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 10
Hej.

Jeg købt mig et 10000L basin sidste år og en masse kemikalier og papir pumpe, som jeg blev frarådet her ind ikke og bruge, så i år må jeg heller få mig en sandfilter pumpe.

Så vil lige spørge mig til råds her inde om hvilken pumpe der kan anbefales til et 10000L basin? Skal lige sige, jeg har egen boring og har derfor okker i vandet, hvis det skulle ha noget og sige mht hvilken pumpe der kunne bruges.

På forhånd tak.

René
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pumpe til 10000L 22 Jun 2015 08:31 #5720

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg vil nok vælge sådan et her:

shop.poolraadgiveren.dk/alt-til-din-swim.../P-emaux-combifilter

eller dette:

shop.poolraadgiveren.dk/alt-til-din-swim...re/P-combifilter-pro

Har selv først nænte til mit vildmarksbad og det fungere bare og støjer heller ikke så meget.

Mht. til okker velkommen i klubben, min pool var blevet helt rød og måtte give den okker fjerner det var en dyr omgang :evil: endte med at tømme poolen helt og vaske alle sider af med mincrofiber svamp og liner rens.

Det bedste er at rense okkeren ud af vandet inden den kommer i poolen, dog er de okker filtre jeg fandt kun beregnet til max. 4000 liter og min pool er på ca. 57.000 liter.

Mit nye vand gav jeg okker rens og kørte 24t med det, her efter en gang chock klor okker rens virker ikke med klor i vandet ;)

Her efter begyndte kampen, for okkerrensen kunne virkelig forbrænde noget klor ca. 8kg klor senere var vandet først stabilt.

Men hvor meget okker har du i vandet ?
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Pumpe til 10000L 22 Jun 2015 15:52 #5728

  • Ranne
  • Ranne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 10
Tak for svaret, vil kigge på de pumper.

Ved ikke hvor meget okker jeg har, men sidste år, gik der et par dage så var vandet rødt.......Men jeg får kontroleret mit vand en af de nærmeste dag, så må vi se hvad der er i det =)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder