Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: For lidt tryk

For lidt tryk 30 Apr 2015 09:21 #5455

  • Glitzky
  • Glitzky's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 14
Hej
Hvor er det dog et fantastisk forum det her. Jeg gennemlæst masser af indlæg og blevet en del klogere. Men jeg har ikke fundet noget indlæg som passer til mit problem. Jeg har kørt en upåklagelig sæson og fuldt jeres vejledninger og råd.
Da jeg lukkede ned i vinter drænede jeg filtereret helt for vand. Nu er jeg startet op igen, men jeg kan ikke få tryk nok på systemet. Pumpen kører og der kommer vand ind og ud. Også i poolen. Forfilteret til pumpen er helt fyldt op. Jeg har returskyllet et par gange (4-5 min) og derefter renset. Når jeg returskyller bliver skueglasset helt fyldt op, men når jeg begynder at filtrere bliver det kun 1/2 - 3/4 fyldt op. Sidste år var det altid fyldt helt op. Jeg får ikke nok bar på systemet. Kun halvvejs til det grønne område på barometeret. Min første tanke var at sandet i filteret måske er blevet beton hårdt. Jeg har derfor chok-kloret, i håb om at det kunne løsne lidt i filteret, men det har kun givet 0,1-0,2 bar.
Mine spørgsmål er
1. Er det nødvendigt at genfylde vand i filteret efter det har været drænet ved opstart på ny sæson?
2. Er der en metode til at konstatere at sandet er blevet til beton uden at skulle skille system ad?
3. Er det måske en utæthed?



20150429_172957.jpg


20150429_173148.jpg
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

For lidt tryk 30 Apr 2015 09:29 #5456

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Flot pool ;)

Har du luftet filtret ud, lige under manometret på dit filter er der en luft skrue mener jeg. Prøv at løsne denne skrue mens pumpen kører, når der kommer vand ud så spænd den til igen.

Hvis sandet i filtret var blevet hårdt vil det blokere og trykket vil stige, desuden forstener sang kun hvis man har kørt med for høj pH værdi længe og det har du jo nok ikke ;)

Prøv ovenstående hvis det stadig driller så vend tilbage.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

For lidt tryk 30 Apr 2015 09:37 #5457

  • Glitzky
  • Glitzky's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 14
Hej Mads

Tak. Det vil jeg prøve i eftermiddag.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

For lidt tryk 30 Apr 2015 10:02 #5458

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Som Mads siger. FED pool
For mig at læse har du slet ikke noget problem ( men måske læser jeg dit indlæg forkert )
Som jeg læser det fungerer alt fint og dit "eneste problem er: a skueglasset bliver ikke helt fyldt med vand når du kører på filter b. du synes ikke trykket er højt nokl
a. skueglasset vil kun være helt fyldt når du returskyller. Når du kører på filter kommer der jo intet vand ud ved skueglasset. At det har været helt fyldt sidste år har kun været en tilfældighed
b. manometret er ikke et 100% præcist instrument, men principielt så er det sådan at jo mindre tryk der er, jo mindre besvær har vandet med at komme gennem filtret = det renser bedre. så vær glad for et lavt tryk
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

For lidt tryk 30 Apr 2015 19:58 #5464

  • Glitzky
  • Glitzky's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 14
Hej Bjarne
Tak. Og tak for forklaring. Har prøvet at lufte filteret ud, men uden resultat. Men det betyder jo så åbenbart ikke noget. Havde bare en forventning om at det grønne felt i manometeret var optimal tryk.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder