Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Gammelt Lacron sandfilter

Gammelt Lacron sandfilter 18 maj 2015 14:56 #5553

  • jlund6
  • jlund6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 39
I mit poolsystem, har jeg et LAC.HR.16-18-6 (orange farvet) sandfilter. Jeg har opdaget, at et af lateralrørene er knækket og pakningerne trænger også til at blive skiftet. Jeg har ledt som en gal for at finde et sted, hvor man kan købe reservedele til dette gamle filter, men det er ikke lykkedes mig.

NSC er blevet til Berle Pool som vidt jeg kan se, men på deres webshop kan jeg ikke finde reservedele til dette filter.

Er der nogen i dette forum der kender et sted man kan købe reservedele ?
jlund6
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammelt Lacron sandfilter 18 maj 2015 15:12 #5554

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Både ja og nej, indehaveren af det gode gamle NSC Bjarne er jo bag "Poolraadgiveren / PH Kristensen" og de bor bla. i de gamle NSC bygninger B) .

Så prøv du at tage fat i Bjarne enten her inde (han skriver nok) eller ring til Poolraadgiveren ;)
Mvh. Mads
Sidste redigering: 18 maj 2015 15:13 af Mads M.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammelt Lacron sandfilter 18 maj 2015 18:16 #5557

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Som mads siger så solgte jeg i 2008 det gamle NSC til Berle swimmingpool. Da de senere gik konkurs og jeg dermed var ude af kontrakter, oprettede jeg Poolraadgiveren i det gamle NSC,s lokaler i Frederiksværk
Selvfølgelig kan vi skaffe de reservedele og måske endda har vi det allerede på lager.
Send lige et billed af dit filter, men for mig lyder det som som et af de gamle orange "kuglefiltre" som det hedengangne Silverpool opsatte en masse af
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammelt Lacron sandfilter 18 maj 2015 19:26 #5561

  • jlund6
  • jlund6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 39
I min iver efter at få systemet op og køre igen, har jeg limet det knækkede lateralrør (inde ved gevindet). Nu ser jeg lige om det holder, ellers vender jeg tilbage for at købe et nyt lateralrør.

Sidste år købte jeg det nye filtermateriale Fibalon fordi jeg var træt af, at der kom sand ud i vandet fra filteret. Filteret har fungeret godt siden sidste år, men nu er det blevet fyldt med urenheder. Det lader sig desværre ikke rense ordentligt ved returskyld, men skal tages ud af filteret og renses ved at spule hver enkelt stykke fiber. Det kan jeg ikke leve med, så nu overvejer jeg at gå over til det glas filtermateriale I forhandler. Det er præcist det gamle orange Silverpool kugle filter der er tale om, men jeg er i tvivl om hvilken mængde af glasmateriale jeg skal bruge. Vil 25 kg. grov (1 - 2 mm) i bunden og derefter 25 kg. fin (0.5 - 1 mm) ovenpå være tilstrækkelig ?
jlund6
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammelt Lacron sandfilter 18 maj 2015 19:32 #5562

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Vi krydser fingre B)
Ja det er lige præcis det der bla. er problemet med fibralon og en af grundende ti lat det efter min mening ikke er anbefalelsesværdigt. Men rart at ngen har efterprøvet det. Det kunne jo have været ;)

Ja 1 grov og 1 fin
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammelt Lacron sandfilter 14 jul 2015 12:36 #5829

  • jlund6
  • jlund6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 39
Hej Bjarne.

Så gik den ikke længere med det limede lateralrør. Det er gået fra i limningen, så nu skal jeg forsøge at finde et andet rør. Du har ret i, at der er tale om et af de gamle orange kuglefiltre, som Silverpool i sin tid leverede.

Du nævnte tidligere i denne tråd, at I måske har reservedele til dette filter på lager. Er det noget jeg kan få dig til at undersøge for mig, så vil jeg blive meget glad :). Jeg skal nok bruge et par lateralrør, så jeg har et i reserve.
jlund6
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammelt Lacron sandfilter 15 jul 2015 11:18 #5834

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
B)
du ringer bare til ken 4382 4382 ( jeg er på ferie ) og siger at det er lateralrør til LACON filtre du skal have.
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammelt Lacron sandfilter 28 jul 2015 12:59 #5884

  • jlund6
  • jlund6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 39
Hej Bjarne

Velkommen hjem fra ferie. Jeg har brug for din hjælp til at skaffe de lateralrør jeg har brug for. Jeg har været i kontakt med Kenn pr. mail, men der sker ikke rigtigt noget. Jeg håber det er OK, at bede om din hjælp igennem dette forum.
jlund6
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammelt Lacron sandfilter 28 jul 2015 16:30 #5885

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Det er helt ok. Er lige selv hjemme på et kort visit. Har d.d været nede i firmaet og kenn vil ringe til dig. Vi har nogle du kan bruge og de er fundet frem. Bare fortæl ham hvor mange du skal have
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: jlund6
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder