Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Filter/pumpe valg

Filter/pumpe valg 01 Jun 2017 21:40 #7485

  • svalkaer
  • svalkaer's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Hejsa,

Jeg har en 16632 liter stålramme pool som jeg købte sidste sommer. Der fulgte selvfølgelig et filter med som ikke kunne følge med overhovedet. Den pumper 3400L/h og har en filterpatron, skal skiftes hele tiden. Det har i sikkert højt om til hudløshed. - Den kommer ikke i brug mere!!

Poolen sættes kun op til sommerperioden og tages ned igen til vinter. Men jeg vil nu alligevel ud og investere i en sandfilter løsning, men uden at købe den hel vilde Rolls Royce model. Men jeg vil dog investere i det rette valg første gang.

Tilslutningen til poolen er desværre kun med 32mm slanger. Men kan se mange tilbyder omsætning fra 32 til 38mm, så det bliver ikke noget problem.

Jeg har fundet en filter/pumpe kombi løsning med beholder til 45kg sand. Den skulle kunne flytte 8m3/h. Men den skulle også være dimensioneret fra 48m3 til 64m3 pools, hvilket lyder lidt underligt. Der sidder en 550W pumpe på. Er det den helt forkerte dimensionering?

Cheers
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Filter/pumpe valg 01 Jun 2017 23:06 #7487

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Med 8M3 i timen burde den kun kunne klare 40M3 da man siger at alt vandet skal have været igennem filteret på 5 timer. Til din hobby pøl vil stortset alle sandfiltre kunne være med +3000 liter i timen. Jeg har på 5 år stadig glæde af mit filter købt i en stor legetøjs butik. Og derefter smidt en pose glas i , det virker bare :-)
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Filter/pumpe valg 01 Jun 2017 23:26 #7489

  • mrwee
  • mrwee's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 73
  • Modtagne Tak: 6
Jeg købte en Classic Pro 0.75HK som nu også trækker en solfanger. Ud over at jeg synes pumpen larmer lidt for meget, så fungerer det fint i vores tilsvarende Intex pool. Vi har også skiftet til Glas, det fortryder vi ikke.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder