Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hvordan laver jeg teknikrum under jorden?

Hvordan laver jeg teknikrum under jorden? 04 Jun 2012 19:17 #3129

  • stampe68
  • stampe68's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Hejsa

vi har købt en rund pool Ø460 som vi vil grave helt ned i jorden nu kommer det store spørgsmål hvodan laver jeg mit teknik rum under jorden foruden at jeg skal bygge det op med funderblokke ??? og med hensyn til kloak skal jeg tilsluttes til den eller er det lige meget??? det er en af de pools som også kan stå over jorden (en lille pool) kan jeg "nøjes" med at havde en slange liggende over jorden som går fra det nedgravet teknik rum og over i kloakken når jeg skal tømme og returskylde?
Af frygt for at lyde total åndsvag så ved jeg intet omkring det at opsætte pool med hensyn til rør slanger m.m. men går stækt ud fra at det skal trækkes i nogle rør så man kan skifte dem hvis det skulle blive nødvendigt da jeg skal støbe tørbeton rundt omkring hele poolen. og der hvor skimmer sidder skal der vel også laves et stop med hensyn til tørbeton eller andet så jeg kan skifte den.

på forhånd tak for hjælpen :-)

DSC02106.JPG


DSC02108.JPG


pool.jpg
Sidste redigering: 06 Jun 2012 20:35 af Ole. Begrundelse: Mere sigende overskrift
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Ny pool ejer hjælp søges ;-) 04 Jun 2012 19:34 #3130

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej

Tillykke med den, mens du venter på et konkret svar, så kan du studere denne billede serie, der kan måske være paraller til dit projekt; swimmingpool-raadgiveren.dk/poolgallerie...ory/63-rund-stalpool

God fornøjelse og et håb om sommervarme :)
Med venlig hilsen
Peter E...
Sidste redigering: 04 Jun 2012 19:35 af PEH.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: stampe68

Sv: Ny pool ejer hjælp søges ;-) 05 Jun 2012 09:46 #3137

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
For det første. hvorfor vil du lave dit teknikrum under jorden. det er den dårligste metode. byg et lille hus og sæt teknik over jord. så er den altid let tilgængelig

Fra teknikrummet - sandfiltret - kan du enten have et fast rør til kloak eller bare en "brandslange du har rullet p og som du bruger når du skal returskylle

Normalt forbinder man dyserne og skimmeren med rørene og trækker dem til teknikrum. Når du har lavet hele poolen med vand og alting, kan du starte systemet og se om det er vandtær ved samlinger. Derefter støber du bare med tørbeton omkring det hele
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: stampe68

Sv: Ny pool ejer hjælp søges ;-) 05 Jun 2012 12:11 #3147

  • stampe68
  • stampe68's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Grunden til at jeg graver det ned er at der står at pumpen skal være under vandoverfladen, eller skal man tilsætte yderligere pumper da den så ikke kan klare det?

ok det lyder jo noget nemmere nu er jeg ikke så trist mere :-) var begyndt at fortryde da jeg syntes at det er lige lovligt stort projekt jeg har sat igang og så uden at havde forstand på det :-)

Pumpen til poolen:

-sandfilteranlæg med pumpe med forfilter 180 Watt / Ø380 mm filterbeholder og rensekapacitet på 5 m3/timer, 46 kg sand, 5 position ventil(multi)


er den ok???
Sidste redigering: 05 Jun 2012 12:28 af stampe68.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Ny pool ejer hjælp søges ;-) 05 Jun 2012 23:15 #3157

  • spp01
  • spp01's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 22
  • Modtagne Tak: 1
Hej
Jeg lavede en tilsvarende sidste år :)
Min er dog monteret så kanten er ½ m over jorden.
Det her forum er supergodt sted at få viden. :woohoo:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Ny pool ejer hjælp søges ;-) 06 Jun 2012 21:49 #3163

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
med så "lille" en pumpe er det desværre rigtigt at den ikke er selvansugende. d.v.s at du er nød til at gave den ned - alternaivet er at købe en bedre pumpe og filter der er selvansugende.Dette bør du under alle omstændigheder gøre, idet din pumpe ikke vil kunne rense din pool ordentligt - sorry for at være lyseslukker :(
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder