Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Problem med grøn bund i små striber

Problem med grøn bund i små striber 15 Sep 2012 18:28 #3548

  • Bo.T-J
  • Bo.T-J's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Jeg har i dag et saltbassin, og det har virkede godt indtil for et par uger siden, nu er der begyndt at komme grønne striber på bunden af poolen.
Systemet hedder SMC 20 Fra firmaet Natural Chlor i spanien Den lille lampe lyser altid halv rødt, sim indikere saltniveau, men der er faktisk en del salt i poolen. Når jeg tester vandet med min refractometer viser den 25 salt 0/00 .
Jeg har testet vandet med PoolTester og PH er 8.2 og CL er 3,0 Kan du hjælpe mig med at fortælle hvad der ikke virker og eventuelt fortælle mig hvor jeg kan skaffe det her i Danmark?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problem med grøn bund i små striber 16 Sep 2012 23:00 #3549

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
mærket så nogle spørgsmål
1. har du automatisk ph dossering eller gør du det manuelt?
2. er der automatisk styringen af klorinatoren, eller styrer du den via den tid den er tændt og den produktionsgrad du sætter den til ?

vedr. dit saltindhold så er der kun 2 muligheder:
1. enten er styringen i stykker og viser en forkert %
eller også er din tester i stykker / fungerer ikke.
når din tester viser 25 kunne det tide på at du kun har 2.5% salt, hvilket er for lidt. i almindelighed skal der være mellem 3 og 4 for at en kloroinator fungerer - så det tyder på at der er for lidt salt og at det er derofr din klorinator lyser rødt

Dette står imidleritid i modsætning til at du har testet din klor til at være 3 - hvilket er højt - du skal holde 1 ppm

Derimod er din PH al for høj. med en ph på 8.2 er der ikke meget af kloren der er virksom. klors evne til at desinficere står i propeetionalt forhold til ph værdien og derfor er det ikke underligt at der begynder at komme alger

men fortæl mig nu først om du styrer tingene automatisk eller manuelt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problem med grøn bund i små striber 16 Sep 2012 23:28 #3550

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
mener selvfølgelig 0.3 - 0.4% salt

har du en manual - har lige tjekket klorinatoren af.

men din PH er al al for høj
og det synes som om du har for lidt salt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problem med grøn bund i små striber 18 Sep 2012 21:15 #3551

  • Bo.T-J
  • Bo.T-J's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hej Bjarne
Tak for dit svar, styringssystemet køre manuelt, det vil sige jeg trykker på en skala 1 til 10 og normalt skal den stå på 3 når saltindholdet i poolen er rimeligt højt. Jeg har så sat den op på 6 efter jeg så de mindre grønne pletter i poolen, det har måske også været med til at hæve ph. Hvis der mangler salt er det i orden at tilsætte saltsyre og ikke pose salt?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problem med grøn bund i små striber 18 Sep 2012 22:25 #3552

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Jeg tror nu det handler om at der ikke er nok salt i din pool

hvis jeg var dig ville jeg købe nogle salt teststrips - af de prof - det er de eneste der sikkert måler dit saltniveau

du kan IKKE bruge saltsyre istedet for salt. det er 2 fuldkommen forskellige ting uanset at de begge begynder med SALT . syen kan du KUN bruge til at sænke din ph med. du skal brueg salt til at hæve dit saltniveau

Du skriver at du styrer din klorproduktion ved at sætte den til et bestemt produktionsniveau. Dette er ikke den enste måde du styrer produktionen på. Det handler også om i hvor mange timer i døgnet saltklorinatoren ( + motoren ) er tændt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder