Klorgranulat skal altid opløses i en spand og hældes i foran dyserne, smides granulatet direkte i vil det lave pletter på bunden og i værste fald brænde hul i lineren.
Jeg plejer altid og opløse den ønskede mængde i en spand og hælde det i foran dyserne, der vil altid være en rest granulat i bunden af spanden den hælder jeg i skimmeren.
Normalt må man ikke hælde klor granulat direkte i skimmeren i større mængder, det vil kunne brænde sammen som en varm prop som tilsidst brænder hul i rør, filter, skimmer eller andet sted i systemet.
Klorpiller findes der kun en som er god at bruge, det er tempostick de fleste andre klor piller er stabiliseret vil vil på kort tid lave klorlås (prøv og søg på det her inde).
Flydende klor egner sig bedst til aut. Dossering, styrken er ikke stor omkring 15% mod de 70% i HTH, men der er styrke nok til at ødelægge bukser af hvis dunken lige laver en blop. Jeg fik for et par år siden en oplevelse ligende bare med 32% saltsyre fra en 25L dunk der klukkede, så jeg fik liger en 1/2-1liter opover armen og benet, pyt med bukserne værre med benet
Jeg vil sige flydende kemikalier kun er for øvede folk, selv en gammel nørd som mig kan komme galt afsted.