Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: mælket vand

mælket vand 04 Jun 2017 19:06 #7513

  • mich7043
  • mich7043's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 20
som mange andre har jeg også problemer med mælket vand
når jeg har slukket pumpen bliver poolen klar, men så snart jeg sætter gang i pumpen eller på anden måde skaber uro i vandet bliver det uklart (mælket)
når jeg støvsuger på Waste bliver det lidt bedre, men ikke helt godt.
så snart jeg kommer klor i kan jeg starte forfra.
jeg har forsøgt mig med flokning, både flydende og poser i skimmeren, men det ser ikke rigtig ud til at hjælpe.

der er to ting jeg har mistænkt som et problem
1: jeg har for nyligt skiftet til filterkugler, som ifølge reklamen jo skulle være meget bedre og gøre at man ikke behøvede bruge flokning.
2: jeg har købt en ny og kraftigere pumpe, så måske kan sandfilteret (som jo nu består af filterkugler) ikke filtrere ordentligt.

jeg har købt sand, men gider ikke skifte før næste sæson, hvis det ikke er filterkuglerne der er problemet

ps. min ph er 7 og jeg har som nævnt prøvet med chochklor
mma
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

mælket vand 04 Jun 2017 21:33 #7518

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Hvis filter vattet var så godt tror jeg at industrien havde brugt dem ;-) at det grumset vand kun kommer når pumpen startes tyder på at grundet kommer fra pumpen. Så enten er pumpen defekt og smider udrenset vand i poolen, eller også er dit filter medie ikke godt nok. Hvor stor er din pumpe og hvad filter har du. De skal passe sammen flow messigt ellers trykker pumpen møjet igennem filtret... Ps glas er godt ;-)
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: mich7043

mælket vand 04 Jun 2017 23:01 #7522

  • mich7043
  • mich7043's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 20
det er ikke kun når jeg tænder pumpen også hvis blot jeg virvler op i vandet, eksempelvis når jeg kører med støvsugeren :(

jeg har tjekket filter og pumpe - filteret skulle kunne klare 370W-550W og pumpen er 550W, så det skulle ikke være det.

har så lige fundet ud af at jeg skal have 2 poser i - har kun 1, så måske det er problemet

men du har ret jeg har kun hørt dårligt om de filterkugler, det handler også bare om jeg skal skifte dem med det samme eller lade dem gå tiden ud
mma
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

mælket vand 05 Jun 2017 02:35 #7523

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Det lyder til at du har meget svæv i vandet. som filtret ikke kan fange

Det er dig der bestemmer hvad du vil, men når nu sommeren står for døren ville jeg være helt sikker på at mit anlæg var klart. Og dermed mener jeg at jeg ville få det vat ud og få noget i filtret som man ved virker. Om du vælger alm sand eller går til glas er dit valg.

Hvor får du det Watt som filtret kan klare fra ? Normalt bruger man hvor meget vand flow filtret kan klare i timen.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

mælket vand 05 Jun 2017 15:31 #7531

  • mich7043
  • mich7043's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 20
det med filteret har jeg fra produktinformationen (se billede)

Screenshot_8.png


jeg prøver at putte en ekstra pose filterkugler i (de skal lige have en reel chance, inden jeg dropper dem)

tak for svarene, ville lige høre om der kunne være andet galt end filterkuglerne
mma
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

mælket vand 05 Jun 2017 17:42 #7533

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Ok man kan bare ikke sætte watt op som de gør i teksten. Der findes mange pumper med 500 watt som giver meget forskellige vand mængder. Men lad os høre hvordan det går med den ekstra pose vat.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

mælket vand 08 Jun 2017 18:54 #7547

  • mich7043
  • mich7043's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 20
nå kapitel 1:

i dag kom jeg pose 2 i
konstaterede at vandet i filtret var meget "mælket", jeg hældte det fra - kan dette skyldes at den stopper partiklerne, men ikke kører odentligt backwash?
efter montering kørte jeg en backwash, da jeg så at vandet i rørene også var meget hvidt.
har sat støvsugeren til og hælder nu lidt mere vand i bassinet
mma
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

mælket vand 08 Jun 2017 19:52 #7548

  • sebastianuth
  • sebastianuth's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 1
Jeg har bakset med samme problem.
Jeg stoppede kloring i et par dage, lod pumpen køre 24/7 i 3 dage, backwash morgen og aften.
Nu efter 3 dage er min pool næsten helt klar.

Nu skal jeg bare klorer igen, men denne gang smider jeg kloren i en spand og opløser og hælder det stille i min skimmer, i stedet for foran min dysse, håber det giver et bedre resultat.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

mælket vand 18 Jun 2017 15:19 #7559

  • mich7043
  • mich7043's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 20
vandet er nu helt klart

var det allerede efter et par dage men har ikke rigtig haft tændt for pumpen så meget og ikke kommet så meget klor i før nu

den er stadig klar, så må umiddelbart konkludere at årsagen var at jeg kun havde kommet en pose filtermedie i
mma
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder