Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Klorlås - ingen synlige tegn ,, endnu

Klorlås - ingen synlige tegn ,, endnu 06 Jun 2011 11:34 #2379

Jeg har fodret med cyanur baserede klorpucks, i nogen tid, for at opnåen fornuftig værdi. Den ligger nu lige under 50mg, siger min måledims.

så stopper jeg naturligvis med cyanur, og bruger granulat, eller flydende klor uden cyanur.

jeg har igen problemer. Vandet er helt klart, ingen grums, ingen alger, ingen belægninger.

Men kloren holder mistænkeligt længe,,

Min pool er dækket med tyk lystæt sikkerhedsdug 23 timer i døgnet, så den får ikke noget sollys næsten,
- måske er den åben på en god badedag, 3-4 timer, men vi åbner KUN når vi bader, fordi vi har små børn, og sidder vagt når den er åben.

jeg har 80.000 liter, og pumpen kører 10 timer i døgnet = vandet kommer igennem ca., 2 gange.

Spørgsmålet er , er min klor låst så godt, at jeg kan få baktierier, dem kan jeg jo ikke SE i vandet. ?? men vi kunnne vel blive syge, legionella, eller Ecoli ?

spøgsmål 1)
ville en klorlås gøre, at mit vand blev uklart, der kom alger, eller andre symptomer - jeg synes altid folk har symptomer ,,

Eneste symptom jeg har er, at kloren holder længe, og vandet lugter ikke specielt af klor, fri klor står på ca. 1


Spørgsmål 2)
ville lugten af klor forsvinde, ved en klorlås ?
jeg kan lugte kloren ved friklor på 1, sådan lige ane luften fx. på badetøjet.

Jeg tilsætter måske hvad der svarer till 100g granulat (jeg tilsætter ca. 400 ml flydende ), hver morgen.

Spørgsmål 3)
hvis jeg havde en total klorlås, ville 100g klor hver morgen vell få min fri klor til at stige, og stige, dag for dag ?

Så jeg har måske ikke en klorlås, men jeg har et utroligt lavt forbrug af klor, i forhold til andre år (måske pga. 50mg/cyanur som jeg ikke tidligere har haft i mit vand)

jeg frygter bare, at det kører, fordi den er dækket så meget, (ingen sollys = ingen alger), men at der kommer farlige bakterier ?? bakterier er jo ligeglade med dagslys..

den er pt. 28 grader (40m2 suncatcher).

et par gode råd fra en erfaren,,

richard
Sidste redigering: 06 Jun 2011 19:27 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Klorlås - ingen synlige tegn ,, endnu 06 Jun 2011 19:30 #2385

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Jeg tror du har en velfungerende pool med "glad vand". :)
Dels gør cyanuren, at du bruger mindre klor, altså at det holder længere, og så er det bare sådan, at brugt poolvand bare er bedre, og man oplever, at man bruger færre kemikalier.
Hvis du havde en klorlås ville dit vand blive grønt med det samme !
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder