Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Erfaring med produktet "Ren Pool" fra Matas

Erfaring med produktet "Ren Pool" fra Matas 29 Apr 2011 22:25 #2161

  • Newbie
  • Newbie's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej,

Jeg har netop anskaffet mig et såkaldt vildmarksbad. Jeg forventer at skifte vandet i badet ca. hver anden måned. Idet jeg ikke umiddelbart ønsker at bruge klor til desinfektion, så har jeg valgt at prøve produktet "Ren Pool" fra Matas. Er der nogen der har erfaringer med dette produkt?

Jeg undrer mig over, at der står på "Ren Pool" produktet, at man blot skal sikre sig at der er et vist minimum af produktet i vandet, men at man ikke kan hælde for meget i. Konsekvensen er, at jeg umiddelbart ikke har tænkt mig at måle indholdet af produktet i vandet løbende, men blot at følge vejledningen for hvor meget der minimum skal tilføres ugentligt. Lyder det forsvarligt, når der tages i betragtning, at vandet skiftes ca. hver anden måned?

Er der nogen der iøvrigt har haft bivirkninger af at anvende produktet (allergi o.lign.)?

Jeg påtænker dog at måle og justere PH værdien ugentligt.

På forhånd tak for hjælpen
/Newbie
.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Erfaring med produktet "Ren Pool" fra Matas 30 Apr 2011 07:36 #2163

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej :)

Jeg ved ikke så meget om "ren pool", her mener jeg hvad det er baseret på om det f.eks. brintoverilte eller noget helt 3.?

Men jeg ved så meget at træ hverken har godt af brintoverilte eller klor, det vil uddtøre træet og få det til og sprække. Hvis badet er lavet af noget godt træ (ædeltræ) skal man nok ikke bekymre sig så meget, men hvis det f.eks. er fyrtræ vil jeg personligt nok ikke bruge klor eller ligende skrappe deseffektionsmilder, da det vil reducere karrets levetid kraftigt. Alt andet lige skal det regelmæssigt have olie, men omvendt vil deseffektionsmildet gå på dette og oxydere olien så hmmmmm det er lidt som hønen og ægget:)

Hvis karret er med et invendigt glasfiberkar er der ingen problemer :)

Her er lidt fra nettet omkring renpool (manual):

Brugsanvisning:
Opstart: Når pH-værdien er rigtig (7,0-7,4), tilsættes 100 ml Ren Pool pr. 1.000 l vand.
Vedligeholdelse: Tilsæt hver 5. dag 10 ml Ren Pool pr. 1.000 l vand. Hvis vandet er grønligt, selv om pH-værdien er i orden, tilsættes den dobbelte mængde Ren Pool.

Chokbehandling med Tørklor (6 ml pr. 1000 l vand) anbefales hver 14. dag, specielt når vejret er godt og badebelastningen stor.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder