Hej igen derude....
Har fået alt min habengut op og køre nu.
Virker fantastisk....Ville slutte varmepumpen til idag, men her knækkede filmen lidt.
Den kommer med en fejlkode, som oversat betyder at der ikke er nok kølevæske i systemmet.
Nu har jeg skildt den ad, og kommet frem til at kølevæske betyder "poolvand".
Problemet er ganske simpelt at der strømmer poolvand igennem til den, og bygger det tryk op som den skal køre med. Jeg kan også tage udløbsslangen til pumpen og ryste den og høre vandet indeni. Det betyder jo at den ikke er fuld og fyldt med luft.
Pumpen er tilsluttet mellem pumpe og saltvand cellen, som instruktionen beskriver. Der er ligeledes sat en "ensretter" på imellem indløb og udløb til poolen.
Problemet som jeg ser det er at slangerne til pumpen går op langs væggen og resten af slangen går vandret ud til poolen. Da rørerne til pumpen jo nok er fyldt med luft (som jo går op), så kører systemet jo lige nu sin egen gang helt automatisk uden om pumpen. (dette er min logik, og muligvis ikke korrekt).
Mit spørgsmål er om nogen har en idé til hvordan jeg får kørt luften ud af rørerne op af væggen og ind i pumpen, så jeg kan få startet et flow der.
Søger lidt en fidus på samme måde som når man starter pumpen og hele systemet op. Her er der jo også luft i, som lige skal "kyles ud". Men nu kører systemmet jo bare videre uden om selve varmepumpen )-:
Håber ovenstående er lidt forståeligt ??
Og tak...for et fedt fedt forum !!!