Jeg er helt enig i, at den RIGTIGE måde er, at bukke jernene, og støbe dem ned I bunden.
Men på et eller andet tidspunkt bliver man nødt til at tænke på den praktiske udførelse også. For at kunne gøre dette kræver det, at man NØJE regner ud præcis hvor hver af de temmelig mange jern skal stå. Så skal man finde en måde at sætte dem på, så de bliver stående mens man støber bunden.
Og så skal man støbe bunden, dvs rende spidsrod imellem lodrette jern i bunden af et hul og hælde beton ud, uden at skubbe til de lodrette jern.
Så er det godt nok meget nemmere, at støbe bunden først og så rende rundt med en slaghammer bagefter. Så er jernene ikke i vejen når man støber bund, og man kan nemt se hvor jernene skal være, når det første skifte er sat.
Så jeg vurderede, at "godt nok" var godt nok, og vurderede også, at selvom min bund og mine sider principielt ikke hænge mere sammen end den klæbeevne der er mellem min støbebeton til siderne og bunden, så er vægten af min poolvæg nok til, at den ikke løber nogen steder! Den kan jo i så fald så kun gøre det opad, da jernene jo holde den på plads i den vandrette retning.
Det har nu på niende år vist sig at holde stik.
Jeg synes, at inden man kaster sig ud i 100% "korrekte" løsningers udførelser, så skal man også bruge sin sunde fornuft, og overveje, om det nu virkelig også er anstrengelserne værd.