Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Fritstående træpools

Sv: Fritstående træpools 06 maj 2011 08:32 #2230

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Fruen burde sætte pris på din omhyggelighed! Det er jo ingen der har lyst til at bade i uappetiteligt vand. Og selv om det ser klart ud, kan det jo også være fyldt med bakterier.
Derfor kræver enhver pool jo et vist minimum af vedligeholdelse, og det skal der være plads til, ellers skal man lade helt være.

Undtaget er badebassiner, hvor man skifter vandet ud for hver gang man har brugt dem, eller hælder stabiliseret klor fra matas i (det med cyanursyre) for at kunne bruge det en hel uge...

Det bør ikke komme som nogen overraskelse, at vil man have en "oase" uanset om det er en prydhave eller en pool, så opnås "oase-effekten" kun, når den er velplejet. Det tænker man jo ikke over når man kun ser den på billeder.
Pudsigt nok, for de fleste som ikke har pool spørger mig tit, om det ikke er et stort arbejde, at vedligeholde sådan en pool.
Svaret er jo, at det ikke er et større arbejde end at holde en græsplæne. Til tvivlerne kan man jo så tilføje, at det gør det altså, hvis man sammenligner med en FLOT græsplæne :)

Nok har jeg med tiden anskaffet mig automatisk doseringsanlæg til kemikalier og en støvsugerrobot, men jeg nyder altså stadig at nusse rundt og pylre om mit poolvand, og jeg synes også stadig det er afstressende at bruge en halv time på at støvsuge den med den manuelle støvsuger.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Fritstående træpools 06 maj 2011 08:50 #2232

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej

Ja det er essencen i det med have, der er arbejde der skal gøres, før det kan nydes. Ligeså med pool, hvor jeg er mere end offervillig når det gælder om at få en velplejet oplevelse uden baktusser og det der måtte følge.. Selvom jeg har trængt mig lidt op i en krog mht. anskaffelse. Så er min point stadig at mine kære måtte finde det dejligt med en sådan oase, uanset om det er at ligge og dase i en havestol eller det er at nyde poolen i sig selv.. Og finde roen, uden at pakke livet ned og flytte..

Med tiden kan ting som doceringsanlæg, aut. bundsuger og måske svømmetræner komme, og tilføje mere fornøjelse, og udnyttelse af poolen ;)

Hvis du/i kender nogle gode solfangerbanditter, til hæderlige priser, er i velkommen til at sende et link via PB ellers har jeg selv researchet nettet, og fundet en kuppel til en 8-900,- så måske det blir den..? det eneste jeg skæver til, er at prisen på plastbassinnet, ikke står mål med ydre investeringer, men det er vel oplevelsen jeg skal have for øje.:)
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Fritstående træpools 06 maj 2011 09:09 #2233

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Ifølge Bjarne, så er kuplerne gode, og de fylder ikke så meget som mange af de andre løsninger. Jeg kender ikke noget til hvor man kan få dem, men de forhandles vist flere steder.
Jeg forstår godt argumentet med, at give familien varmt badevand, for at de dermed måtte få blod på tanden til noget større.
Dog... Jeg tror så min rådgivning stopper her. Det med, at anskaffe Pool for at få din norske frue til at få lyst til at blive her i landet kræver vist kompetencer, som rækker ud over hvad jeg tør binde an med ;)

Held og lykke med alle projekterne !
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Fritstående træpools 06 maj 2011 09:21 #2234

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej Yxos

Det er helt ok, dem slås jeg selv med - dog håber jeg at, såfremt mine kompetencer rækker, at i vil bistå i nødvendigt omfang, med rådgivning fremover:unsure:

Samt selvfølgeligt med nuværende, hvis det påkræves. Tak for dialogen så langt:)



De bedste hilsner
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.163 sekunder