Fruen burde sætte pris på din omhyggelighed! Det er jo ingen der har lyst til at bade i uappetiteligt vand. Og selv om det ser klart ud, kan det jo også være fyldt med bakterier.
Derfor kræver enhver pool jo et vist minimum af vedligeholdelse, og det skal der være plads til, ellers skal man lade helt være.
Undtaget er badebassiner, hvor man skifter vandet ud for hver gang man har brugt dem, eller hælder stabiliseret klor fra matas i (det med cyanursyre) for at kunne bruge det en hel uge...
Det bør ikke komme som nogen overraskelse, at vil man have en "oase" uanset om det er en prydhave eller en pool, så opnås "oase-effekten" kun, når den er velplejet. Det tænker man jo ikke over når man kun ser den på billeder.
Pudsigt nok, for de fleste som ikke har pool spørger mig tit, om det ikke er et stort arbejde, at vedligeholde sådan en pool.
Svaret er jo, at det ikke er et større arbejde end at holde en græsplæne. Til tvivlerne kan man jo så tilføje, at det gør det altså, hvis man sammenligner med en FLOT græsplæne
Nok har jeg med tiden anskaffet mig automatisk doseringsanlæg til kemikalier og en støvsugerrobot, men jeg nyder altså stadig at nusse rundt og pylre om mit poolvand, og jeg synes også stadig det er afstressende at bruge en halv time på at støvsuge den med den manuelle støvsuger.