Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Beton pool, kun malet??

Beton pool, kun malet?? 13 Jun 2011 11:59 #2426

hej, evt bjarne.

Jeg går med planer om at lave en beton pool i haven. Spørgsmålet går på, om man , som man jo tit ser når man er på ferie syd på, "bare" kan støbe sin pool, (har et par gode venner , der til dagligt er betonfolk), og så kun male den, og dermed undvære lineren. Bor i øvrigt i Hundested,og har handlet med Bjarne i Frederiksværk et par gange, da vi havde pool i det tidlige hus vi boede i.
Men ved ikke om klimaet i Danmark, Frost mv, er til en betonpool der kun er malet. ?? Selfølgelig, skal det være det rigtige maling, som er beregnet til det..

steffen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Beton pool, kun malet?? 13 Jun 2011 12:09 #2427

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Det er vist efterhånden et temperamentspørgsmål, om man vil male sin betonpool eller have en liner i.
Se artiklen om maling: swimmingpool-raadgiveren.dk/artikler-vej...g-glasfiber-bassiner
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Beton pool, kun malet?? 13 Jun 2011 12:38 #2428

hej og tak for det hurtige svar.

ER maling lige så holdbart, og vandtæt, eller hvad er jeres erfaring med malede pools i danmark. Jeg mener jo ivhertfald at det må være noget af det nemmeste at " gå til" som hjemme bygger. Jeg er selv håndværker og har været det i 20 år, og har prøvet en masse forskelligt. Ydermere har jeg gode venner med forskellige håndværker uddannelse, så expertisen er på plads. , dog har ingen af os lavet en pool , kun med beton og maling. Men jeg ved så ikke med prisen. maling kontra liner? Hvad ga du for liner arbejdet på din firkantede pool med trappe ca?
steffen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Beton pool, kun malet?? 13 Jun 2011 12:53 #2429

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Jeg gav dagsprisen for en pool-arbejder for at få liner i. :)
Jeg aner det ikke, for det var en del af et samlet tilbud. Jeg foreslår at du kontakter Berle (tidligere NSC, som ligger i Fr. Værk) og spørger dem.
Regn med en dag ekstra for at svejse en trappe som min. Og lave trappen alligevel, for du bliver rigtig glad for IKKE have sparet den væk!

Jeg har som sagt liner, og er rigtig glad for den. Jeg kan derfor ikke udtale mig om malede pools med anden baggrund end hvad jeg har læst her i forum, og det er ret blandet. Mange taler om dyr maling; maling som ikke holder; maling som ikke er så god som i "gamle dage" osv. Jeg synes ikke jeg kan huske nogen der har skrevet, at de var RIGTIG glade for deres malede pool.
Det er jo fint at være "håndværker, men det giver jo fx. ikke mange kvalifikationer i at svejse en liner, hvis man fx. er elektrikker.
Jeg har det selv sådan, at jeg laver det selv, som jeg mener jeg kan finde ud af, og hyrer fagfolk ind til resten.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Beton pool, kun malet?? 13 Jun 2011 13:22 #2430

hej, ok, jamen jeg må læse lidt om det, og snakke med dem i frederiksværk, Er bjarne stadig deroppe, eller er han helt ude af det?
Iøvrigt har jeg blandt andet arbejdet som gulvbelægger i 10 år,og har svejset kilometervis af Svejseståd i vinyl og linoleum, dog ved jeg ikke helt hvordan man svejser liner.. Tak for svarene, og du hører nærmere hvis det udvikler sig..
steffen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Beton pool, kun malet?? 13 Jun 2011 18:51 #2433

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Bjarne er næsten lige startet igen der oppe :)

Ellers kan jeg tilføje at liner arbejde koster alt. Efter udformning, farve/mønster og landsdel ca. 400-500kr/m2 monteret, hvis man køber et helt anlæg liner montering, filter etc... sammen i en ordre plejler man også og få en god rabat og service :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder