Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Klor eller salt vand / muret pool eller Magiline ?

Klor eller salt vand / muret pool eller Magiline ? 01 Feb 2012 16:27 #2761

Står for at skulle etablere en pool i Frankrig. Jeg har talt med flere poolfirmaer her.
Den ene er en murer, som vil mure poolen og belægge med "rasine" det materiale mena bruger her nede - vil tro det er glasfiber. HErtil foreslår han sandfilter og dermed klor...

Den anden er et poolfirma (Florida) som sælger et særligt mærke der hedder Magiline - det er i princippet som murens - selve poolen men filtrationen er helt anderledes. En meget mindre pumpe som sidder i forbindelse med poolen. De siger, at den er dobbelt så kraftig i filtreringen af vandet. Samtidig er det salt-rens...

HAr nogen erfaring med dette - hvad skal man vælge? Kan man stole på, at Magicline er så meget bedre til samme pris og fylder så meget mindre - for hvis det er korrekt det de siger - så er det smart...

Mvh Ane
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Klor eller salt vand / muret pool eller Magiline ? 01 Feb 2012 16:39 #2762

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Det er svært at svare på før man ved hvad det egentligt er. Jeg ved ikke hvad rasine er, men hvis det er en muret pool med glasfiber, så hold dig langt langt fra dette.
Jeg ved ejheller hvad magiline er, så det er også svært at svare på. Umiddelbart lyder det som en af de sædvanlige overdrivelser der er på det private marked fordi der ingen regler eller krav er. Kan du ikke sende mig et link til firmaet
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Klor eller salt vand / muret pool eller Magiline ? 01 Feb 2012 16:53 #2763

Hej Bjarne - jeg tror Rasine er glasfiber - det er det alle bruger i Frankrig ;o) Med mindre de vælger en på forhåbd formstøbt balje.

Jeg har netop forsøgt at google Magiline og gør du det og går ind på det link der henviser til youtube kan du se hvad det er og hvordan det er lavet -jeg ved bare intet om pools....

Måske du ved mere - når du ser filmene?

/Ane
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Klor eller salt vand / muret pool eller Magiline ? 01 Feb 2012 20:54 #2764

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Magiline er bare en pool hvor væggene er lavet afven speciel forskalning med en folie liner indåvenfigvtil at gøre den tæt med.
Skal du vælge poltype, skal du vælge mellem glasfiber helstøbte pools eller neto pool der er vandtæt i sig sel og belagt med fliser eller veto pool der ikkever tæt ibsigvselv, men bliver gjort vandtæt via en folie liner

Det der med rens inges lægget har jeg ikke lige kunne Google. Kan du ikke give mig et link til det
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder