Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: skimmer og div

skimmer og div 04 Jun 2012 22:14 #3133

  • hdj
  • hdj's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Jeg har haft en poolmand til at montere div udstyr på min pool! Han er AUT. eller hvad?
Fra kant af pool til top af skimmer er der 160mm! Er det helt korrekt? Pool er 1450mm i dybde og jeg har nu et mål der hedder 1200mm til underkant skimmer!!
Endvidere er der et bundløb, med udløb gennem siden af pool, under indbygget trappe som han intet har gjort ved? Hvor skal dette forbindes.
Mit værste mareridt er dog hvad der kan gøres ved skimmer monteringen? Kan dette rep. og i så fald hvordan?
Jeg har intet forstand på det og håber på et par gode råd! Er poolen mere eller mindre ødelagt med den skimmer montering?
Hvad skal jeg gøre i denne noget håbløse situation?
PS. Billeder imorgen!!

/hd
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: skimmer og div 05 Jun 2012 09:28 #3134

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det lyder godt nok en anelse ukorrekt, for forstår jeg det korrekt at afstanden fra kant til skimmer åbning er 16cm?

For at kunne give mere svar skal du lige oplyse pooltype :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: skimmer og div 05 Jun 2012 09:37 #3135

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Det lyder "sindsygt"
1. din montør er IKKE autoriseret. Der findes ingen autorisation indenfor poolverdenen. Der findes kun firmaer og montører, der er mere eller mindre vidende og erfaring

Jeg går ud fra at det er en stålpool med en indbygget glasfibertrappe du har ?????

Men uanset dette, så skal skimmeren isættes så den øverste kant af skimmeren er 1-2 cm under overkant af poolvæg - hvis den ikke sidder helt deroppe, vil den slet ikke kunne fungere som skimmer

Bundsuget der er lavet nede i poolen i siden er en nødløsning på installation, men dog virksom. den skal forbindes via diverse kuglehaner, således at poolpumpen trækker 2/3 fra skimmer og 1/3 fra bundsuget

Om din pool er "ødelagt" kommer an på flere ting. Hvilken pooltype etc. så giv lige nogle flere oplysninger om pooltype og gerne billeder af de forskellige installationer.

Vi må jo ikke nævne firmaer her i forum, men send mig via min mail navnet på det firma der har" hjulpet" dig
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: skimmer og div 05 Jun 2012 10:17 #3142

  • hdj
  • hdj's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Har sendt PM.

/hd
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: skimmer og div 05 Jun 2012 10:45 #3143

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Det ligner ikke noget videre professionelt ud fra billederne.
1. skimmeren er sat al al al al for langt nede og vil ikke kunne oipfylde sun funktion som skimmer. Da det er en PP pool du har købt er det særdeles vanskeligt at reparare. Hullet skulle lukkes og et nyt skæres så skimmeren sad helt oppe i kanten

2. Dyserne er serieforbundet og vil give uens flow. Derudover er slangerne ikke ført ned i frostfri dybde med fare for frostsprængninger til følge.

3. bundsuget skal forbindes med skimmeren som beskrevet tidligere

4. hvilken bund er poolen sat på . en støbt med jernarmering eller hvad ????

5. Umiddelbart ser det ud som om de 2 langsider er støttet med fundamentsmure. det er ok. husk at du skal støbe med minimum tørbeton på de 2 kortsider

6. med enne type af p.p pools er det meget vigtigt at støbning og understøbning omkring pool er gjort godt og grundigt, da den ellers kan sætte sig og i værste tilfælde svejsningerne gå op.

7. der er mange forskellige anvisninger på hvordan dette skal gøres - ligefra at man bare skal sætte dem på grus og fylde grus op omkring og så den metode jeg går ind for og som minimum består af 10-12 cm betonbund med armering - tøtstøbning hele vejen op og de sidste 25 cm i rigtig betonm med jernarnering
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: skimmer og div 05 Jun 2012 10:55 #3144

  • hdj
  • hdj's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Pool er sat på armeret bundplade 120mm, ovenpå er lagt 30mm s80 trykfast isolering. Det tror jeg er ok!
Hvad skal der gøres ved skimmerproblem? Hvem kan udføre rep. i sådan et materiale? Og ikke mindst, hvem skal betale for dette?

/hd
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: skimmer og div 05 Jun 2012 10:58 #3145

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
bund lyder ok, men husk det med siderne. jeg ved ikke hvem der kan reparere ?????? men under alle omstændigheder kan det sikkert ikke gøres uden der bliver svejset en plade udenpå og kønt vil det jo ikke se ud.
Hvem der skal betale - jeg synes den der har lavet det forkert, men det bliver jo sikkert et spørgsmål mom syn og skøn såfremt installatør ikke vil indrømme at han har gjort noget forkert
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: skimmer og div 05 Jun 2012 11:07 #3146

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
ok - alle I kloge hoveder derude - hvem kan svejse - reparere i en PP pool ???????

HDJ - prøv at sende en maikl til alle via det indbyggede mailsystem - det er en af måderne vi kan trække på den fælles viden
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: skimmer og div 05 Jun 2012 12:26 #3148

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg kender 2 der muligvis kan :)

Den ene er rigtig god til liner og folie tror s.... han kan svejse 2 bilka poser sammen :laugh:

Skal jeg sende link til jer begge ?
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: skimmer og div 05 Jun 2012 12:29 #3149

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
ps. kan jeg ikke også få billederne så skal jeg nok smide dem ind i denne tråd :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: skimmer og div 05 Jun 2012 18:18 #3154

  • hdj
  • hdj's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Ja tak..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.164 sekunder