Jeg har mit indendørs i uopvarmet hal, du SKAL have en affugter det er det eneste der virker og den skal være stor nok til at affugte rummet.
Jeghar en meget god udluftning i form af direkte åbninger i begge ender af hallen, 5 vinduer med en åbning foroven på ca.15x35cm i alle vinduer, og alligevel kommer der kondens om eftermiddagen, dette kommer jeg til livs ved at åbne dørene om morgenen og først lukke igen om aftenen.
Undgå træ, da dit vand i vintermånederne er varmere end luften og derfor også afgiver meget fugt til omgivelserne, jeg tømmer selv mit om vinteren, da det ellers ikke er til at affugte uden jeg opvarmer hallen sekundært, og så snakker vi om et betydeligt større beløb på varmeregningen, som for os ikke opvejer brugen af poolen i vintermånederne.
Jeg har badeværelse i forbindelse med poolen, og hvis ikke dørene er lukket er alle fliser fugtige, så i selve poolrummet skal du sørge for skridsikre fliser, jeg har selv almindelige fliser som på en terrasse.
Mit loft er af coated metalplader som ikke tager skade af fugten, du skal sørge for at der er god udluftning mellem pladerne og taget ellers dannes der også kondens der.
Du kan måske få lidt ideer ved at besøge en offentlig svømmehal, forskellen er kun i størrelsen
Fordelen er at jeg til gengæld bruger meget lidt klor på en sæson, og med et hygge hjørne er der dejligt at sidde når det bliver køligt udenfor, selv med åbne døre, og sæsonnen strækker sig over en meget længere periode.
Og man kan se hvad jordvarmen kan, da min pool aldrig er under 6-7gr. om vinteren selvom der er åbent ud til det fri i alle vinduer og der ikke er vand i.