Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Etablering af betonpools

Etablering af betonpools 25 Jan 2009 15:02 #58

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 17 aug 2008 : 06:18:53

Først og fremmest , en rigtig fed hjemmeside, kanont initiativ.

Jeg flytter i hus her pr. 1/12 og går allerede nu og leger med tankerne om en pool.

Hvis jeg nu vælger at få støbt det hele i beton med armeringsjern / fundablokke og evt. sørger for at smække noget aggresivt hærdene beton i et lag i poolen, så er mit spørgsmål så, Skal man bruge en liner eller hvad det hedder , eller ville det være muligt at bruge noget andet da jeg har tre hunde, som skal ku bruge den i ny og næ.

så det jeg leder efter er nok lidt råd ang, hvad jeg kan bruge i stedet så den holder længere en en sommer med hundene. :)

bjarne



528 Posts
Posted - 17 aug 2008 : 10:52:35

hvis du vil lave en pool der 100% kan tåle dine hundeklær er du nød til at støbe den i en forskalning med agggresiv beton og så en expanderende membran mellem guld og væg. denne pooltype kkan du så mmale eller beklæde med fliser . En MEGET dyr pool hvis du ikke er selvbygger

alternativ er en fundamentspool med 1.5 mm armeret liner. den kan faktisk holde til rigtig meget, og hvis dine hundeklør ikke er skarpe skal der MEGET til for at den bliver skadet. den kan så lappes.oog såå skal du hae en trappe så dine hunde kan komme op - ikke en stige

p.s. tak for rosen


markblom



3 Posts
Posted - 17 aug 2008 : 22:14:31

Hej Bjarne.

Det er selvbyg, har en murer til rådighed, og en alt muligmand (chef i et skadeservice firma) og så mig og en 4 arbejdsmand.

Dog har mig og muren aldrig prøvet at bygge en pool, så det bliver sjovt. hehe. min svoger som er i skadeservice har dog stiftet lidt bekendtskab med det.

en exspanderende membran mellem gulv og væg? Er det vådrums membran eller hvad?


bjarne



528 Posts
Posted - 18 aug 2008 : 13:31:12

no sir

det er en membbran der lægges ind imellem bund og væg, og som udvider sig når den bliiver våd via vandet i betonen. den gør at det bliver tæt i støbeskellet mellem bund og vægge


markblom



3 Posts
Posted - 18 aug 2008 : 23:05:02

Må sq nok heller betale mig til at du kommer med på råd, når den tid kommer, så vi er sikker på det bliver korrekt sammensat. :D


bjarne



528 Posts
Posted - 19 aug 2008 : 21:56:14

du er velkommen compadre
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.179 sekunder