Hvis ikke det var fordi jeg havde nedlagt surgammelmand.dk ville jeg have henvist dig dertil
Nej, spøg til side, problemet eksisterer i større eller mindre grad, afhængigt af hvor mange småunger der bor i nærheden og som har lejlighed til at tigge om badetid.
Vi har IKKE problemet, dels fordi vi ikke bor et sted hvor der er mange af den slags potentielle "badetiggere", dels fordi vores have er omgivet af mur, hegn og hæk, som ingen steder er under 2 meter.
Det giver en naturlig afstandtagen til eventuelle "hundeøjne". Det kan snildt tænkes, at der udenfor vader snesevis af børn som godt kunne tænke sig en dukkert, men vi bemærker dem ikke, og det var det dit spørgsmål gik på.
En grundig indhegning, der også udelukker "visuel kontakt" kan altså dæmpe den eventuelle dårlige samvittighed, men den er så sandelig anlagt i sin tid af andre årsager. Loven kræver absolut ingen indhegning af
private pools. Pudsigt nok. Man kan derfor teoretisk set helt lovligt anlægge sin pool i forhaven uden nogen form for hegn eller afskærmning, hvad de færreste nok ville drømme om, men det er faktisk lovligt, omend totalt uforsvarligt, naturligvis.
Dels vil man jo gerne have sin pool for sig selv, som du skriver, dels ønsker ingen jo at komme hjem og finde naboens hund på bunden af poolen - eller det der er værre!
Så derfor, når man nu alligevel sørger for at skærme sin pool for omverdenen, også for dens egen skyld, så kan man ligeså godt gøre det ordenligt.
Hvis naboens unger ikke kan se poolen, så bliver de nok heller ikke så fristede til at bade i den, som hvis de kan skimte den ved at stå på tæer ved havelågen.
...hvis du forstår hvad jeg mener.
I øvrigt synes jeg ikke man behøver at give hvide løgne som undskyldninger til vejens børn.
Sig, at I gerne vil have jeres pool for jer selv, selvom I ved, at I ved, at naboen tænker at "der går vel ingen skår af jer fordi lille Peter vil have sig en dukkert".
Jo, man har anskaffet sig en pool for at nyde den alene eller i selskab med andre i det omfang man nu har lyst til!
Punktum!
Naboen ville sikkert heller ikke sætte pris på, hvis du flere gange om ugen kom og spurgte om du ikke måtte få en tur i hans fede BMW, vel?