Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Webshop feedback

Webshop feedback 28 jul 2015 10:09 #5881

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Hej igen. Du får lige svar på shopspørgsmålet m.v selvstændigt
Først. 1000 tak for at du tager dig tid til at komme med kritik som jeg kun opfatter konstruktivt.

Du har ret i at man skal bruge mange klik ( selvom det nu ikke er så mange som du siger ) men stadig mange.
Vi er opmærksomme på problemet og må gøre os bedre.

Vores problem er imidlertid, at vi fører rigtig rigtig mange forskellige varer og ikke kun det men også mange forskellige kvaliteter og mærker af den enkelte varegruppe. Dette gør vi for at kunne supportere flest mulige ønsker

For at lave alle disse forskellige varer overskuelige og for at kunne fortælle noget om hvad der er specielt ved nettop et specielt mærke, har vi været nød til at sætte dem op i grupper, hvilket så medfører at der skal flere klik til for at komme gennem tingene. Havde vi sat dem ind i en samlet gruppe, ville du komme ind til f.eks. pumper, men så ville du få en samle liste frem med ALLE pumper og den ville være så lang at den heller ikke ville være overskuelig

Så vi skal vælge mellem pest og kolera. Enten skal vi føre mange mærker og kvaliteter = mange klik eller også skal vi stoppe med at føre så mange mærker og kvaliteter, hvilket ville gøre at vi kunne sæte grupperingerne ned = færre klik

Den næste problemstilling vi har er, at de fleste brugere kun søger de "almindelige" ting og derfor bliver "irriteret" når de skal bruge for mange klik til at komme frem til disse. På den anden side så bliver de kunder der søger udover de "almindelige" irriteret over at de kun kan finde de almindelige

Ovenstående er ikke et forsøg på at tilbagevise din kritik. Tværtimod. Vi må finde en bedre løsning på problemstillingerne som tilfredsstiller "alle"

JEG VIL BLIVE MEGET GLAD FOR YDERLIGERE INDPUT FRA ALLE OM HVORDAN VORES SHOP KAN BLIVE BEDRE OG LETTERE AT BRUGE

Så med hensyn til links der ikke virker. Vi har så mange links til artikler, vejledninger og brugermanualer etc etc at det næsen er umuligt at vedligeholde dem. ( der går jo altid ged i edb opsætningerne hen af vejen ) Vi gennemgår dem så godt vi overhoved kan jævnligt, men vi er meget afhængige af, at brugerne siger til når de finder et link der ikke virker

SÅ VI VIL MEGET GERNE HAVE FEETBACK PÅ DE LINKS M.V DER IKKE FUNGERER
B
Sidste redigering: 31 jul 2015 11:31 af Ole. Begrundelse: Rettet overskrift
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Webshop feedback 30 jul 2015 14:58 #5889

  • mrwee
  • mrwee's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 73
  • Modtagne Tak: 6
Bjarne skrev:
JEG VIL BLIVE MEGET GLAD FOR YDERLIGERE INDPUT FRA ALLE OM HVORDAN VORES SHOP KAN BLIVE BEDRE OG LETTERE AT BRUGE

Hej Bjarke,

Jeg må give Søs ret i at shoppen er ret uoverskuelig, personligt fraholdt det mig desværre for at handle hos jer sidst jeg skulle bruge klor :(.

Spontane kommentarer til webshoppen, i punktform. Tag det som positiv kritik :):
- Mange webshops har 1000-vis af varer, derfor handler det netop om at gøre det let og enkelt for kunderne at finde varerne. At I har mange kvaliteter/mærker, ser jeg ikke som nogen større udfordring. Det handler mest om struktur og et system der kan håndtere det.

- Mht. til grupper kontra varer, kunne I måske tilføje en opdeling i pool størrelse/kategori, f.eks:
* Hobby/sommerpools
- 0-4999L
- vandbehandling
- Tilbehør
- Pools
- Pumper
- 5000-10.000L
.
.
* Professionelle/permanente pools

eller hvordan det lige kan passe.

- Der bruges f.eks. utroligt meget plads på at gentage "antal" og "køb", begge fylder ret meget. Man mister hurtigt overblikket.
- Ville være rart med en produkt-kategori navigation i venstre side.
- Designet (som naturligvis er en smagssag) er lidt old-school og klodset. Afskrækker måske købere som ikke har en tilknytning/præference til jer i forvejen.
- Overvej om kassen med indkøbskurven er nødvendig. Det virker lidt overkill at bruge 5-10% skærmplads med "0 varer i indkøbskurven".

- Hvorfor skal der, i shoppen, være en kasse med "tilmelding til nyhedsbrev, nyheder, bragende tilbud m.m.", igen forstyrrer det indkøbs-flowet/overblikket.
- Det er rigtigt godt at de fleste varer har et stort billede, men i oversigten fylder en del af dem alt for meget.
- Det ville være praktisk at kunne vise varerne i en liste og ikke som idag lidt rodet (Visse kategorier)
- Ved varesøgning bliver man præsenteret for et stort billede + "Velkommen til Poolrådgiveren Ph Kristensen" m.m. Helt unødvendigt og det optager hurtigt 40-50% af skærmen.
- Jeg *tror* (Og nu er jeg ikke specialist!!) at markedet for små hobby-pools (som min egen Intex) vokser, måske skulle I gøre det let for de kunder at finde de relevante varer? lave en guide til f.eks. "Jeg har et pap-filter, hvad er en billig forbedring?", "Godt klor/behandling" til "hobby-poolen". osv. osv. Vi er mange der har brug for enkelt hjælp og ønsker måske ikke at bruge mange tusinder i pro-udstyr. Måske er det ikke jeres scope, men I har alligevel produkter som appellerer "nedad".

Men som sagt, tag det konstruktivt. Jeg har tidligere haft stor glæde af forummet og din hjælp. :).

Idag hvor meget købes på nettet, er det en klar konkurrence-parameter at have et indbydende website. Jeg vil klart anbefale jer at finde nogle der kan hjælpe jer med teknikken+design, så I kan fokusere på dét som I tydeligvis er dygtige til, og brænder for: pools m.m.
Sidste redigering: 31 jul 2015 11:32 af Ole. Begrundelse: Rettet overskrift
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Ole

Webshop feedback 31 jul 2015 11:29 #5890

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Det bliver absolut modtaget positivt, for uanset vi er poolnørder der elsker at rådgive og vejlede gratis, så er den barske virkelighed jo, at det skal fungere økonomisk = web og butiks salg. Det enorme antal timer der bruges gratis på dette forum og de summer der bruges på alt muligt i den forbindelse er ikke små
Ikke at køb hos os er betinget af brugen af dette forum, men selvfølgelig vil vi gerne have en butik der fungerer så vi også har råd til at fortsætte med det
Så tusind ak for din feetback
OG JEG VIL MEGET GERNE HAVE MERE HVIS DER ER ANDRE DER HAR INDPUT. LAD OS HØRE HVORDAN I VIL HAVE SHOPPEN
B
Sidste redigering: 31 jul 2015 11:33 af Ole. Begrundelse: Rettet overskrift
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Webshop feedback 04 Aug 2015 04:34 #5901

  • lionx
  • lionx's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 73
  • Modtagne Tak: 9
Det kunne være rart hvis man kunne bruge shoppen når man er på job
Your location (CN) has been blacklisted.
Med Venlig Hilsen / Best...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Webshop feedback 04 Aug 2015 08:33 #5902

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Som en del af hjemmesidens sikkerhed, og for at imødegå evt. forsøg på hacking, har vi blokkeret for de fleste ikke-europæiske lande.

Det betyder, at hvis du er i udlandet, kan du ikke regne med, at kunne bruge hjemmesiden.

Hvis du har behov for tilgang fra et bestemt land, så skriv til webmaster med angivelse af hvilket land det drejer sig om.

Hver anmodning om dette vil blive behandlet individuelt, og vi vil gerne være imødekommende over for ønsker, men vi lukker ikke som default op på baggrund af en forespørgsel. Sikkerhed først!

CN er desværre blandt de lande vi ikke har ønsket at åbne for.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Webshop feedback 04 Aug 2015 13:12 #5905

  • mrwee
  • mrwee's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 73
  • Modtagne Tak: 6
Godt at høre :).

En meget stort punkt er SEO (Søgemaskine optimering). I dukker knapt op når man Googler f.eks. HTH klor. Dér skal I lægge jeres energi. I skal findes når man søger efter pool-relaterede produkter, ellers går salget til andre. Det kan være en dyr "investering", men det er det også at gå glip af salg :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder