Bjarne skrev:
JEG VIL BLIVE MEGET GLAD FOR YDERLIGERE INDPUT FRA ALLE OM HVORDAN VORES SHOP KAN BLIVE BEDRE OG LETTERE AT BRUGE
Hej Bjarke,
Jeg må give Søs ret i at shoppen er ret uoverskuelig, personligt fraholdt det mig desværre for at handle hos jer sidst jeg skulle bruge klor
.
Spontane kommentarer til webshoppen, i punktform. Tag det som positiv kritik
:
- Mange webshops har 1000-vis af varer, derfor handler det netop om at gøre det let og enkelt for kunderne at finde varerne. At I har mange kvaliteter/mærker, ser jeg ikke som nogen større udfordring. Det handler mest om struktur og et system der kan håndtere det.
- Mht. til grupper kontra varer, kunne I måske tilføje en opdeling i pool størrelse/kategori, f.eks:
* Hobby/sommerpools
- 0-4999L
- vandbehandling
- Tilbehør
- Pools
- Pumper
- 5000-10.000L
.
.
* Professionelle/permanente pools
eller hvordan det lige kan passe.
- Der bruges f.eks. utroligt meget plads på at gentage "antal" og "køb", begge fylder ret meget. Man mister hurtigt overblikket.
- Ville være rart med en produkt-kategori navigation i venstre side.
- Designet (som naturligvis er en smagssag) er lidt old-school og klodset. Afskrækker måske købere som ikke har en tilknytning/præference til jer i forvejen.
- Overvej om kassen med indkøbskurven er nødvendig. Det virker lidt overkill at bruge 5-10% skærmplads med "0 varer i indkøbskurven".
- Hvorfor skal der, i shoppen, være en kasse med "tilmelding til nyhedsbrev, nyheder, bragende tilbud m.m.", igen forstyrrer det indkøbs-flowet/overblikket.
- Det er rigtigt godt at de fleste varer har et stort billede, men i oversigten fylder en del af dem alt for meget.
- Det ville være praktisk at kunne vise varerne i en liste og ikke som idag lidt rodet (Visse kategorier)
- Ved varesøgning bliver man præsenteret for et stort billede + "Velkommen til Poolrådgiveren Ph Kristensen" m.m. Helt unødvendigt og det optager hurtigt 40-50% af skærmen.
- Jeg *tror* (Og nu er jeg ikke specialist!!) at markedet for små hobby-pools (som min egen Intex) vokser, måske skulle I gøre det let for de kunder at finde de relevante varer? lave en guide til f.eks. "Jeg har et pap-filter, hvad er en billig forbedring?", "Godt klor/behandling" til "hobby-poolen". osv. osv. Vi er mange der har brug for enkelt hjælp og ønsker måske ikke at bruge mange tusinder i pro-udstyr. Måske er det ikke jeres scope, men I har alligevel produkter som appellerer "nedad".
Men som sagt, tag det konstruktivt. Jeg har tidligere haft stor glæde af forummet og din hjælp.
.
Idag hvor meget købes på nettet, er det en klar konkurrence-parameter at have et indbydende website. Jeg vil klart anbefale jer at finde nogle der kan hjælpe jer med teknikken+design, så I kan fokusere på dét som I tydeligvis er dygtige til, og brænder for: pools m.m.