Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Bundsuger

Bundsuger 26 Jun 2014 16:49 #4598

  • Mathilde
  • Mathilde's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej.
Har købt et bundsugermundstykke og slange til min intex pool. Jeg har et sandfilter fra Harald Nyborg. Det suger fint gennem skimmeren, men da jeg monterede sugeslange og bundsuger, skete der ikke noget. Pumpen havde svært ved at trække vandet op og der var stort set ikke sug i mundstykket. Tænker om slangen er for stor i diameteren eller for lang ? Noger der har erfaring med sandfilterpumpe fra Harald Nyborg ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Bundsuger 26 Jun 2014 17:54 #4599

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Problemet er som i en af de andre spørgsmål der lige har været, at disse pumper fra Harald Nyborg og andre firmaer IKKE har kraft nok til at kunne returskylle filtret ordentligt eller til at kunne støvsuge - desværre :(

Hvis du alligevel skulle være så usandsynlig heldig at det kan fungere alligevel, spå kan problemet være at du bare sætter slangen i skimmeren og ned i poolen - mens den stadig er fyldt med luft. Det kan pumpen SLET ikke klare. skal du have nogen mulighed, skal du fylde slangen med vand FØR du sætter den ned i skimmeren
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Mathilde

Bundsuger 29 Jun 2014 13:09 #4601

  • Frank
  • Frank's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 14
  • Modtagne Tak: 1
Jeg har i 2-3 år haft en 0,55 kW ClearWater 1002-pumpe, med plads til 25 kg filtermateriale. Man kunne vist på et tidspunkt kunne købe pumpen i Harald Nyborg.

jem og fix (som vel er tæt forbundet med Harald Nyborg) sælger en 0,25 kW Compact-udgave af pumpen.

Jeg synes, at pumpen har den kraft, som man må forvente ud fra angivelsen af dens kW-effekt, og den har, såvidt jeg kan vurdere, ikke mistet megen effekt i årenes løb. Den er måske ikke den meste støvsvage pool-pumpe; og det er besværligt at rense forfiltret; men jeg er nogenlunde tilfreds.

Og den bundsuger fint.

Nu sælger Harald Nyborg vist nogle små sandfilter-pumper, hvor filtret står ovenpå pumpen. Jeg havde noget lignede for 5-6 år siden, som blev solgt under GRE's varemærke. De blev utætte i pumpen af saltvand, og efter ca. 14 dage begyndte de at slå HFI-relæ'et. Jeg returnerede en 3-4 stykker den sommer...
1,2 x 5,5 m stålpool,...
Sidste redigering: 29 Jun 2014 13:14 af Frank.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder