Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Gammel pool skal renoveres

Gammel pool skal renoveres 23 Jun 2013 12:12 #3946

  • stine1976
  • stine1976's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
hej,
Poolen i vores netop købte hus er desværre gået i stykker. Jeg har tidligere skrevet her på Forum da poolen tabte vand og det endte med at der var hul i den meget gamle liner. Jeg håbede naturligvis at denne kunne lappes, men pga. alderen krævede det en ny liner.
Efter nærmere gennemgang viser det sig at poolen skal total renoveres og vi har fået en cirka pris på 200 t.kr. (tror måske at det er Bjarne her fra siden der har kigget på den??). Vi er i total vildrede da vi på ingen måde vil smide 200 t.kr. i en renovation af poolen, så der MÅ da være en anden og billigere måde at gøre det på?
Jeg vedhæfter de oprindelige tegninger af poolen fra den blev bygget for snart 40 år siden.

Jeg håber der er nogle der har nogle gode råd til os da det er super deprimerende at kigge på en tom pool på en varm sommerdag...

TAK!

1.jpg


2.jpg
Sidste redigering: 23 Jun 2013 14:43 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammel pool skal renoveres 23 Jun 2013 14:50 #3949

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Hej Stine,

Du havde prøvet at lægge dine billeder ind i form af et Word dokument. Det kan man ikke, så jeg har lavet dem om til JPG og lagt dem ind for dig.

Jeg er bange for, at det måske ikke er helt forkert med den relativt dyre pris på renovering.
Din pool er ikke en betonpool, som du skriver i din profil, det er en træpool, og hvis den skal renoveres skal man i realiteten begynde helt forfra. Dog uden at grave hullet.
Havde det været en betonpool, kunne man have genbrugt betonkassen, og blot lagt en ny liner i.

Se om de forskellige pooltyper her.

Måske Bjarne har lyst til, at kommentere det her...
Ole Kristensen
Sidste redigering: 23 Jun 2013 14:52 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammel pool skal renoveres 23 Jun 2013 19:07 #3950

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Jeg har nu ikke været inde over denne. I det mindste ikke direkte, men måske som en telefonsnak ??? Dem har jeg mange af :)
Skal denne pool renoveres skal den beklædes indvendigt med nye finerplader og derefter skal der en ny liner i - dertil kommer der udgifter til nyt bundmateriale samt til måske nye flancher og pakninger m.v til lys etc.
Endelig bliver der så spørgsmålet om poolkanten - om den skal laves i træ eller i fliser

200.00 lyder som et lidt vildt bud - skudt fra hoften og uden at have set den ville jeg sige det mere lignede 50-75.000 - men som sagt. man skal se den for at kunne vurdere det rigtigt

Man må f.eks. grave ned for at undersøge om det træskellet hvorpå de eksisterende finerplader er sat fast - er af en karakter at man kan bruge dem til at hæfte nye plader på
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammel pool skal renoveres 23 Jun 2013 19:25 #3952

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
P.s på tegningen kan det se ud som om poolen har skrå sider ???????? Hvis, kan dette både være dårligt og skidt
Men som sagt - før man kan sige noget reelt der kan bruges til noget skal man undersøge poolen og dens konstruktioner
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammel pool skal renoveres 23 Jun 2013 23:01 #3956

  • stine1976
  • stine1976's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Poolen har ikke skrå sider men dybden falder fra 1 m til 1,8 m.

Vi har også været ude i en løsning hvor man køber en "standard" størrelse glasfiber pool og smider i, og derefter fylder jord omkring.

Jeg vil super gerne have en kyndig person ud og kigge på det og give nogle gode råd til hvordan vi kan renovere poolen uden at skulle af med flere 100 tusind kroner.

Bjarne, er det noget du gør - eller er det alene "online" rådgivning?

TAK!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammel pool skal renoveres 24 Jun 2013 09:19 #3957

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg kunne godt tænke mig at lære lidt mere om træpools, er det muligt at se nogle billeder af den ?

Desuden synes jeg også at prisen lyder temmelig pebret, alt efter hvordan træ konstruktionen inde bagved har det vil jeg også skyde på 50-75k.

Hvis i er lidt gør det selv folk kan i sikkert spare noget på selve udbedringen af trækonstruktionen, selve liner svejsningen skal i lade prof. folk om.

Efter som at poolen er så dyb skal i overveje at beholde bundsuget eller få lavet 2 indløb i bunden, kan huske at vi diskuterede dette i en anden tråd.

Men alt dette vil en prof. pool mand kunne vurdere på stedet :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gammel pool skal renoveres 24 Jun 2013 11:56 #3958

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Hej Stine

Nej jeg arbejder også i marken og driver min butik ( man kan ikke leve af at drive en nonprofit hjælpeside som Poolraadgiveren - det er ren interesse og hobby )

Men i Poolraadgiveren er ALT gratis - hvorimod det koster penge hvis jeg skal ud og rådgive. Hvis du har lyst til det, så kontakt mig på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.178 sekunder