Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Varmepumpe til sandfilter

Varmepumpe til sandfilter 29 Jun 2013 23:40 #3973

  • papepape
  • papepape's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 19
Hej

jeg har netop købt en pool med sandfilter og Ø35mm i slangestørrelse. Nu kan jeg se, at den varmepumpe jeg skal have har Ø50mm - hvad gør man i den situation - skal man have fat i et mellemstykke og vil det ændre noget på effekten i varmepumpen at størrelser på slanger ikke passer sammen. ?

vh Thomas
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Varmepumpe til sandfilter 30 Jun 2013 10:14 #3974

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Du skal blot have en reduktion som passer til det eksisterende anlæg (rør/slanger) det fås som limfittings, Bjarne har det helt sikkert i shoppen her på siden.
Det har ingen betydning for udnyttelsen af varmepumpen, husk du bør sætte en Bypass på, så du kan justere trykket til varmepumpen, og sæt varmepumpen på tilgangen til poolen (efter pumpen)

Sådan ser den ud til min varmepumpe.

bypass.jpg
Indendørs Element...
Sidste redigering: 30 Jun 2013 10:21 af dosser.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Varmepumpe til sandfilter 30 Jun 2013 12:17 #3975

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Nu siger du ikke noget om hvilken størrelse dit filter og pumpe er. Det du skal være opmærksom på - udover det som dosser så rigtigt siger, er at varmepumpen kræver et "bestemt" flow - og dette afhænger af hvor stor eller lille dit anlæg er.
Når jeg skriver der er det fordi du siger du har 35 mm rør - Er det ribberør eller flexrør - og hvor stort er dit filter / pumpe
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Varmepumpe til sandfilter 30 Jun 2013 18:31 #3976

  • papepape
  • papepape's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 19
Hej

Tak for Jeres svar - jeg har påtænkt at købe denne varmepumpe til min Ø 400 pool som er 1, 2 dyb og 0,8 mm liner

shop.poolworld.dk/product/varmepumpe-til...re-confort-heat-326/

Jeg har købt dette sandfilteranlæg:

Sandfilteranlage Made in Germany mit 300 mm (Durchmesser) Filterkessel und Filterpumpe des Typs: Aqua Plus 4 4m³/h. Für Schwimmbecken bis 24m³ Wasserinhalt - Geräuscharme Grundplatte mit 6-Wege-Top-Mount-Ventil Medas Eco, Anschlüsse 38mm, Düsenkreuz, Manometer, Entleerung und selbstansaugender Pumpe Aqua Plus, Betriebsdruck max. 1,5 bar, Schlauchanschluss 6-Wege-Ventil und Pumpe 38 mm, empfohlene Sandfüllung 20 kg, 0,4 - 0,8mm (nicht im Lieferumfang).

hilsen Thomas
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Varmepumpe til sandfilter 01 jul 2013 07:09 #3977

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Der står på varmepumpen "Slange tilslutning Ø38 mm eller Ø50 mm" så der er sikkert en reduktion med som går fra pumpens udgang som sikkert er 38 og op til 50mm, det var der til min, den får du så ikke brug for da dine slange i forvejen er 38mm.
Og vandflowet på dinpumpe ser ud til at være 4,4 og pumpen skal have 4 så det bør også være iorden.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder