Jeg tror nok jeg ved noget mere om liner afslutning ved 1.5mm liner, der findes faktisk flere varianter. Den afslutning som Ole har er hvor man bukker lineren op over poolkanten og sømmer eller skruer den fast til kanten, dette er den nemmeste og billigeste metode (både i tid og materialer). Efter min mening og den kønneste
I mellem tiden findes der også en løsning med noget som hedder folieblik, det er en metal strimmel som skrues eller popnittes på kanten lige under kantflisens afslutning. På dett folieblik er det muligt og svejse 1.5mm lineren på, op imod selve kanflisen afsluttes med en klor og uv bestandig fugemasse. På den måde undgår man at der kommer vand indbag lineren, da det nogle gange kan være svært og få folieblikket til og slutte til siden. Med mindre man bruger rigtige mange skruer eller nitter.
Et minus ved folieblik er, at skruer eller nitter vil kunne ses igemmen folien som små buler, desuden vil der blive lidt med afslutning fra folie blik til kantflise.
Om det skal være linerpose eller 1.5mm svejset liner hmm, hvis man selv kan skifte posen er der penge og spare. Hvis man ikke vil lave noget selv, vil jeg mene at prisen er så minimal i forskel at jeg vil vælge 1.5mm liner.
Men hvis man vælger linerpose vil jeg nu også sige at det er en god løsning, mange af de rigtige dyre pools som f.eks. "Fort Wayne" leveres med 0.8mm linerpose. Det er rigtigt at står man med et stykke 1.5mm liner sammen med f.eks. 0.6mm, ja så er der en forskel og se. Men tager man et stykke liner fra en af de helt billige pools fra f.eks. super- og bygge-markederne (ingen navne nævnt) vil 0.6mm lineren virke kraftig.
Selvom at en liner kan virke klejn, vil jeg nu sige at de kan holde til mere end man regner med. Jeg har testet holbarheden på 0.6 og 1.0mm liner, og den holder fint til at den ligges oven på en spunskrue og træder på den med træsko. Den holder også til at man hopper let oven på den i træsko, først da jeg lagde en lille flise oven på og så hoppede på den gik der et lille hul i lineren. Testen blev udført på en terrasse med fliser
Til sidst vil jeg lige høre om du ikke kan sende nogle billeder af poolen, vil gerne se nogen billeder af afslutningen imellen kantflise og liner.
Hvis du ikke kan få billed upload til og virke, så sender jeg dig lige min mail adresse så kan du sende dem til mig, så skal jeg nok lægge dem op på siden.
Jeg mener at jeg har fået det hele med, vil dog ikke afvise at Bjarne retter lidt til, han er den der har mest erfaring med f.eks. folieblik osv....