Hej alle,
Vi har netop købt et gammel hus som vi skal til at sætte i stand. Men i baghaven findes også en ældre pool (ca. 1975). Vores børn er jo helt vilde for at få vand i så den er klar til en dukkert til sommer. Sælgerne siger at poolens udstyr, rør, pumper etc. er OK og fuldt funktionsdygtige. Men nu hvor vi har tømt poolen for vand, er vi noget i tvivl om hvad vi skal gøre ved den før den kan tages i brug.
Poolen er støbt i beton med to dybder og med en trappe med i den lave ende (foto følger). Men glasfiber beklædningen er nogle steder løs (luft mellem den og betonvæg), og enkelte andre steder er den flækket så der er hul ind til betonen. Poolen har stået 1/5 fyldt hele vinteren uden afdækning med vintermåtter eller lign. så jeg antager at det muligvis er frostsprængninger?
Malingen er gammel og sidder i 'skaller'.
Min tanke var at få damrenset den gamle maling af, skære hullerne i glasfiberen ud og lægge ny glasfiber i, slibe hele bassinet og til slut male den med en egnet maling.
Men er det det jeg bør gøre? Hvad vil I anbefale?
Vi har ikke uanede mængder af tid og kroner, da huset skal have nyt tag, vinduer, facader, køkken, fyr osv.
Men de kære børn vil jo gerne prøve den til sommer