Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Problemer med blade m.v i rørsystemet

Problemer med blade m.v i rørsystemet 25 Jan 2009 18:55 #102

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 20 nov 2008 : 23:16:06

Dette er vel egentlig ikke et spørgsmål men snarere noget om at man af skade kan blive klogere

Inden nedlukning af pool'en støvsugede jeg bunden for diverse blade - og brugte ikke skim-vac'en dvs. alle blade mm. røg direkte i pumpens filterkurv. Skimmerens kurv plejer at stoppe hurtigere til og støvsugning fungerer bedst direkte.

Som vanligt holdt pumpen op med at suge efter et stykke tid og jeg tømte filterkurven. Desværre viste det sig efterfølgende, at pumpen stadig ikke sugede ret meget - trykket kom kun lige op omkring 0.4 bar, hvor det plejer at ligge omkring 0.85.

Jeg overvejede en kort overgang om jeg skulle have suget en lille bold eller andet op som så havde sat sig fat i røret mellem skimmer og pumpe. Det ville være ret slemt. Mundstykket har dog kun en åbning på ca. 30 mm, så det var næppe sandsynligt.

Jeg gik derfor ud fra at der var kommet for meget skidt/sand ind i selve pumpen og at den derfor ikke længere kunne pumpe ordentligt. Jeg fik dog lige klaret støvsugningen og besluttede at vente med at skille pumpen til en gang i løbet af vinteren. Jeg måtte derfor igen ty til dykpumpen for at få tappet vand af - selvom Mads' ide med U-røret er væsentligt mere elegant.

I løbet af ugen håbede jeg at pumpen ikke havde taget stor skade, indtil jeg pludselig kom på at jeg i sommers jo havde monteret en dyklomme i røret fra skimmer til pumpe - og ganske rigtigt, der sad en meget kompakt prop af blade lige omkring føleren.

Morale: Fremover har jeg altid filter i skimmeren når jeg støvsuger

/Leif

bjarne



529 Posts
Posted - 23 nov 2008 : 17:57:57

som du selv siger. det eneste man lærer af er fejltagelser - så gudskelov for dem
B
Sidste redigering: 26 Jan 2009 19:50 af Bjarne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder