Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: tip til lokalisering af utæthed

tip til lokalisering af utæthed 21 jul 2016 18:45 #7005

  • cstern
  • cstern's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Jeg har en Intex pool (5000 l med stålstativ, ikke permanent opstillet).

Jeg har lige sat den op og ved påfylning af vand kan jeg konstarere at der er en utæthed. Der er vand under membranen men der er ingen synlige lækker. Der er påfyldt ca 5 cm og jeg har løbet alle svejsesømmene igennem oppefra men der er ikke noget der ser mystisk ud.

Er der et tip til hvordan man lettest finder hullet? Jeg har selvfølgelig stoppet med at fylde på, så bassinet kan relativt let tømmes og evt tørres.

mvh Claus
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tip til lokalisering af utæthed 21 jul 2016 19:33 #7008

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Ned på alle 4 i pølen og kik efter.
Alternativt tøm den og sæt den på "højkant" spul med en vandslange fra den ene side og ha en spotter på den anden side.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tip til lokalisering af utæthed 21 jul 2016 19:35 #7009

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Korrekt som bino siger, normalt siger man at man lader vandet stå indtil at det ikke synker mere.

Men i dit tilfælde virker det som om at det er et sted i bunden.

Dürfendes lappe grej som virker under vand ;) så ingen grund til at spilde tiden med at tørre bassinet B)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tip til lokalisering af utæthed 23 jul 2016 13:56 #7023

  • cstern
  • cstern's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
tak for råd. Jeg tømte og vendte bunden i vejret. Så kikkede jeg efter huller hvor man kunne se sollyset. der var en 8-10 stykker forårsaget af smågrus på opsætningsstedet (og på grund af urimelig tynd bundfolie - men man får vel hvad man betaler for ;)). De er nu lappet i tør tilstand.

Hvor kan man købe "vådt" lappegrej? Hvis det er mod forumreglerne at skrive det så send gerne en e-mail til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

pft

Claus
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder