Hej,
Jeg har nu været den glade ejer af en swimming pool i snart 2 mdr. og er efterhånden ved at have et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med
Poolen er ca. 8,2 x 4,2 x 1,2 hvilket skulle være ca. 32m3
Det dertilhørende pumpe, filter og varmepumpe kan ses her:
1. Klor indholdet syntes jeg stort set altid er på 0,0, jeg tester det og påfylder med noget Melpool klor granualt, som sidste ejer efterlod. Men allerede dagen efter er det stort set altid på 0,0 igen.
Jeg er lidt i tvivl omkring chock klorering, herinde anbefales ofte HTH klor og at chock klorering sker med 300g pr 10m3, men på bøtten med Melpool granulatet står at chock klorering skal være 50-80g per 10m3, giver ejg den for "lidt"?
(Ph justerer jeg jævnligt og det ligger fint mellem 7,0 - 7,4)
2. Udrulning / oprulning af blå bobbleplast dug, dette finder jeg ganske besværligt ogselvfølgelig heller ikke specielt pænt. Er der nogle gode tips/tricks til dette? Som i kan se på billedet af poolen er jeg velsignet med et stort birketræ og et endnu større piletræ på naboens grund, så der falder ganske mange blade ned. Og så syntes jeg at når jeg ruller dugen op så bliver alt skidtet fra dugen jo ført direkte ned i poolen
3. Returskylning, er dette helt "lovligt" at gøre direkte ud i kloaken?
4. Indløbsdysser, jeg har kun 1 der sidder ved skimmeren, og jeg kan se på snavset på bunden at det pænt samler sig i den modsatte ende af poolen, burde jeg undersøge muligheden for at få installeret en ekstra, eller vil omkostningen hertil være for høj i forhold til udbyttet?
5. Sikkerhedscover, jeg har læst de debatter der er her på sitet omkring sikkerhedscovers og læst lidt på de forskellige leverandørers hjemmesider, men jeg kan ikke helt blive klog på om de også fungerer som varmebeskyttende på samme måde som bobbleplast covers? og umiddelbart tænker jeg de er nemmere at rulle på/af da de er rektangulære og kører på nogle skinner?
6. Sidst men ikke mindst, hvor fan.... køber man en oppustelig badestol, i ved sådan en til far her der skal sidde med en kold dåse og baske lidt rundt med føderne? hver gang jeg finder noget på nettet koster det boksen i fragt.. (hovedstadsområdet)
Beklager den lange tekst, tænkte at det var bedre at samle det sammen i et indlæg frem for at spamme 4-5 kategorier
Håber i kan hjælpe med et par inputs