Hej alle sammen.
Jeg er forholdsvis ny indenfor det at have en pool. Købte mig sidste år, ved et tilfælde, en 23000 liters stålpool fra Bestway. Til den medfulgte der en lille fix filterpumpe og en skimmer til at montere på kanten.
Sidste sommer gik forholdsvist ok. Havde anskaffet mig en elektronisk pool tester, så jeg var sikker på at clorindholdet var ok. Ingen problemer der, udover at vandet var pissekoldt !
Så da jeg fik chancen for at få fat på 2 stk sol paneler i ca. 3.5 x 1.5 meter slog jeg til. De hænger nu på en sydvendt mur og bliver brandvarme når solen skinner. Men jeg har endnu ikke nogle slanger sat til panelerne. Og her render jeg ind i mine første spørgsmål.
Jeg havde forstillet mig at slutte slangen fra pumpens udgangsstuds til toppen af 1st solpanel og så forbinde 2ed solpanel direkte, således at der ville løbe vand ned i begge paneler på en gang. Men det forudsætter naturligvis at pumpen kan levere mere vand op i 4 meters højde, end panel 1 kan aftage, så overskuddet løber over til 2 panel.
Der efter ville jeg serieforbinde panelerne forneden også og sende returslangen tilbage til returhullet i poolen.
Lyder det helt gak gak ?
Jeg har så også fået fat på et kloranlæg fra Intex. Dvs. i med alt i vandet og så poducere det selv den nødvendige mængde klor. Kan sådan et anlæg sættes ind i ovenstående kombination ?
Iøvrigt mangler jeg en reservedel til kloranlægget ( En skrue som lukker luften ud fra filteret ), så kan jeg starte op med kvikklor inden jeg fylder salt i, når kloranlægget er klar til at blive taget i brug ?
Beklager hvis min spørgsmål ligger på tåbegrænsen, men jeg ved at jeg har meget at lære endnu !
Kim