Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Newbee tanker i forbindelse med opsætning af pool

Newbee tanker i forbindelse med opsætning af pool 25 maj 2014 22:14 #4358

Hej alle sammen.

Jeg er forholdsvis ny indenfor det at have en pool. Købte mig sidste år, ved et tilfælde, en 23000 liters stålpool fra Bestway. Til den medfulgte der en lille fix filterpumpe og en skimmer til at montere på kanten.

Sidste sommer gik forholdsvist ok. Havde anskaffet mig en elektronisk pool tester, så jeg var sikker på at clorindholdet var ok. Ingen problemer der, udover at vandet var pissekoldt !

Så da jeg fik chancen for at få fat på 2 stk sol paneler i ca. 3.5 x 1.5 meter slog jeg til. De hænger nu på en sydvendt mur og bliver brandvarme når solen skinner. Men jeg har endnu ikke nogle slanger sat til panelerne. Og her render jeg ind i mine første spørgsmål.
Jeg havde forstillet mig at slutte slangen fra pumpens udgangsstuds til toppen af 1st solpanel og så forbinde 2ed solpanel direkte, således at der ville løbe vand ned i begge paneler på en gang. Men det forudsætter naturligvis at pumpen kan levere mere vand op i 4 meters højde, end panel 1 kan aftage, så overskuddet løber over til 2 panel.
Der efter ville jeg serieforbinde panelerne forneden også og sende returslangen tilbage til returhullet i poolen.
Lyder det helt gak gak ?

Jeg har så også fået fat på et kloranlæg fra Intex. Dvs. i med alt i vandet og så poducere det selv den nødvendige mængde klor. Kan sådan et anlæg sættes ind i ovenstående kombination ?

Iøvrigt mangler jeg en reservedel til kloranlægget ( En skrue som lukker luften ud fra filteret ), så kan jeg starte op med kvikklor inden jeg fylder salt i, når kloranlægget er klar til at blive taget i brug ?

Beklager hvis min spørgsmål ligger på tåbegrænsen, men jeg ved at jeg har meget at lære endnu !

Kim
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Newbee tanker i forbindelse med opsætning af pool 27 Dec 2014 12:51 #5186

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Av - den var slem. du har jo ikke fået noget svar og måske er det for sent ???

4 m løftehøjde for pumpen er al for meget. det kan du ikke løftetil

Reservedele til intex ken der jeg ikke, ligesom jeg ikke har den store er faring med komponenter fra dem. Uden forhåbentlig at lyde for nørdet, er min erfaring med disse produkter at de stort set ikke virker og jeg har derfor ikke beskæftiget mig med dem. er er imidlertid mange der bruger dem, og forhåbentlig er den er anden i forummet det kan hjælpe dig

Men spørg løs - det er en smutter ar du ikke har fået svar førfør

Søg også under solfangere i artiklerne. her finder du en mase
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Newbee tanker i forbindelse med opsætning af pool 27 Dec 2014 16:17 #5187

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Enig med Bjarne, spørg løs, men adskil dine spørgsmål, og læg dem i hver sin tråd i rette kategori, fremfor at lægge det hele i samme tråd. Så er chancerne større for at du får svar, og ikke mindst for, at din tråd ikke ender i kaos med svar på alt muligt ind i mellem hinanden.
:)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.180 sekunder