Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Forbrug og mangel på varedeklarationer

Forbrug og mangel på varedeklarationer 26 Jan 2009 10:42 #139

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 28 maj 2007 : 11:36:59

Kan se på div. produkter hvor meget der er i, men til hvor længe el. hvor meget vand er der til, skal der en hel beholder i hvergang kan man jo ligeså godt bestille til hele året på en gang, det er jo dyrt nok at få sendt, det irritere mig i den grad når der ikke er en fyldestgørende beskrivelse på online shop siderne, jeg mener, ønsker man at sælge på den måde bør man først sætte sig ind i hvad det indebærer

Jeg har et bassin på ca. 55000L det er indendørs i uopvarmet svømmehal, nogen der ved hvor meget Klor der ca. skal tilsættes og hvor tit, nu er vi ikke rigtigt begyndt at bade i det endnu, men mon ikke vi vil bruge det så godt som hver dag når sommeren igen tager fat.

Jan

Yxos



107 Posts
Posted - 01 jun 2007 : 09:50:02

Jeg kan forstå at du har anskaffet dig en pool, og at der måske i tilgift fulgte et hus med

Skidt med huset, det er poolen der er vigtig!
Jeg tillader mig at antage at du er helt "grøn" og derfor skriver her. Bær derfor over med mig hvis jeg skriver ting du ved i forvejen.

Først går du ind under "Vejledninger" på denne side, og så læser du hæfte-2 og hæfte-3! Der står en masse om vandkemi, og når du har læst dem er du forvirret på et højere plan!

Derfor starter vi helt fra bunden: Køb et testsæt!
Et testsæt er en lille dobbeltplastbeholder med to farveskalaer; gul og rød. Hertil hører to små flasker med væske.

Første step i ENHVER vandbehandling er, at checke og justere PH-værdien. Den skal være mellem 7 og 7,4.
Brug den røde flaske til den røde skala. Tilsæt PH+ eller PH- og vent til vandet har den rette PH værdi.

SÅ kan du gå i gang med kloren; det er den klare væske og den gule skala. Kloren skal normalt være mellem 1 og 1,5.
I vejledning-3 side 14 står præcis hvor meget.
Regn med at du skal måle og justere hver anden dag.
Det er nemlig sådan at det meste klorgranulat har er syre(PH) hævende effekt, så du skal ALTID checke og justere PH før du regulerer klor.

Når du hen på eftersommeren er blevet træt af at måle og justere hele tiden, så kan du overveje lidt automatik.
Du kan enten investere en bondegård i et 100% automatisk anlæg, eller gøre som en fattigrøv som mig; investere 1/10, og få noget halvautomatisk, som udover at gøre livet 10 gange lettere også nedsætter BEHOVET for klor !!!
Se mere på min hjemmeside; geismar.dk/projekter/pool/rensning/rensning.htm

Ole


dosser



6 Posts
Posted - 05 jun 2007 : 09:59:23

jaaa ok, jo der fulgte et hus med jeg har fået det op at kører, både med Ph og klor, men vil gerne til at bruge en anden form for klor da jeg bruger (og det er nu man bliver "populær") flydende klor, men da firmaet ikke længere vil sælge til private, vil jeg gerne gå over til noget som evt. tabletter i en dispencer el. lign.

Hvad kan anbefales og hvor meget skal der bruges cirka, på en sæson? kan jo ligeså godt købe til hele sæsonnen og få lidt mængde rabat
Helst noget hvor man ikke risikerer klorlås (noget jeg fik læst et sted


bjarne



526 Posts
Posted - 05 jun 2007 : 18:47:30

du kan nu henvende dig til både NSC og *****pool de sælger gerne flydende klor.Ellers downæoad hæfte 3. den fortæller bla. om alle de forskellige former for klor eller ring til NSWC eller ***** de rådgiver dig gerne helt konkret


bjarne



526 Posts
Posted - 05 jun 2007 : 18:54:06

Jeg kan godt forstå dine ønsker, men de er meget svære at opfylde. Hvor meget du skal bruge afhænger nemlig af mange faktorer. Varmegrad, afdækket pool eller ej, benyttelsesgrad, er I afvaskede før brug eller ej etc. Når du bruger flydende klor bliver det endnu mere svært for når du,køber den flydende er den på 15% men derefter står den og damper af. En måned senere er den måske kun 10%. Der er kun en sikker metode til rigtig dossering. test dit vand jævnligt og dosser derefter. Når du har gjort det x antal mdr. har du fået en erfaring der gør, at du har dannet dig et billed


bjarne



526 Posts
Posted - 12 jun 2007 : 21:08:10

gå iøvrigt til vejledninger og download tabellerne for tilsætning af klor og PH MINUS/syre


Yxos



107 Posts
Posted - 18 jun 2007 : 09:19:39

Ja, det er ikke helt forkert at spørge "Har du talt med dit poolvand i dag?"

Jo mere man beskæftiger sig med vandet, måler justerer og ser hvordan det reagerer, så får man efterhånden en mavefornemmelse for hvormeget og hvor tit der skal justeres.

Ole
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder