Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Frigørelse af farlige luftarter...

Frigørelse af farlige luftarter... 23 jul 2010 19:51 #1683

  • Pia
  • Pia's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
Hej

Tak for et fantastisk forum! Jeg har allerede læst en masse af trådene. Især dem om vandkvaliteten, da jeg kæmper med mælkehvidt vand pt.

Jeg har købt et hus, hvor der allerede er en pool. Og har dermed også overtaget "rester" af kemikalier. Klor osv.

Og så studser jeg over, at der på dunkene ofte står "Må ikke anvendes med andre produkter, da der kan frigøres farlige luftarter (klor)." Øøhhh... hvordan forholder jeg mig til det? Vi benytter jo både klor, ph-, flokeringsmidler osv.... Er det i tør tilstand, de advarer mod at blande... eller hvordan skal jeg læse advarslen?

Hvordan kommer jeg omkring flokering - når I skriver, at man ikke skal anvende flokeringsmiddel, når man har papirfilter? Nogen fif? Min pool rummer ca. 13.823 liter.

De bedste hilsner
Pia
-
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Frigørelse af farlige luftarter... 23 jul 2010 20:14 #1684

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
allerførst. Der er ikke noget vi hellere vil end at hjælpe dig, men det bedste du kan gøre er, at læse alle de artikler og vejledninger som vi i vores ansigts sved har publiceret under ARTIKLER/VEJLEDNINGER. Her står så og sige ALT. Vi vil aldrig kunne give dig al det via debatforummet. Så læs og spørg så om det du ikke kan forstå eller overskue ;)
læs eller søg f.eks på mælkehvidt vand og du vil få masser af oplysninger

Flokningsmidler dur dårligt sammen med papirfiltre, idet papirfiltrene vil stoppe til med det samme og så skal du rense dit papirfilter i tide og utide, hvilket du ikke vil gide. Der er ikke nogen fif. papirfiltre er noget møg når man har et flokningsproblem. læs under flokning i vejledningerne

Om blanding af kemikalier - det skal du tage det MEGET seriøst. kommer man til at blande klor med PH minus opstår der klorgas og det er det som tyskerne brugte under 2 verdenskrig. du dør på 2 sekunder.

Da du er amatør bør din hovedregel derfor være, at du ikke blander NOGEN kemikalier overhoved - uanset om det er i tør eller våd tilstand. Hold det adskilt og hvis du opblander kemikalierne i vand før du tilsætter, så skriv navn på hver spand og brug aldrig forskellige spande til forskellige kemikalier. Det kan godt være jeg overdriver, men hellere det end det modsatte - især fordi du er nystartet og derfor ikke kender en dyt til noget B)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Frigørelse af farlige luftarter... 23 jul 2010 20:15 #1685

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
p.s og ender du med at bruge flokninbgsmidler alligevel - så brug for "Thors" skyld tabletter og ikke flydende flokningsmidler - læs vejledningen
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Frigørelse af farlige luftarter... 23 jul 2010 20:23 #1686

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
og omkring frigørelse af farlige luftarter. Dette er et punkt som om ikke alle så mange af fabrikanterne og sælgerne ved, men som de er bange for at omtale, da det jo kan skræmme kunderne så de ikke tør bruge kemikalierne. Det er lidt tys tys selvom det står der indimellem
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Frigørelse af farlige luftarter... 23 jul 2010 22:11 #1687

  • Pia
  • Pia's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
Mht. ikke at blande kemikalierne... så kommer her topspørgsmålet på dummelisten... for hvordan kan man undgå at blande, når man hele tiden bruger klor....? Der er vel kontant klor i vandet... og hvordan så anvende ph- osv.... Den kan jeg altså ikke helt greje... skulle jo nødigt producere krigsgasser i hele kvarteret... :blink:

Jeg stillede ikke spørgsmål vedr. det mælkehvide vand, men nævnte det blot. Mit spørgsmål gik netop på ovennævnte mht. at blande B)
Jeg læser og læser skam jeres allerede skrevne vejledninger samt emnerne i forummet :silly:
-
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Frigørelse af farlige luftarter... 23 jul 2010 22:24 #1688

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
dejligt at møde nogle som faktisk læser det vi skriver - lidt frækt måske mod alle vores "forummer" - men det må så være det- problemet er, at så snart ph værdien kommer ned på 3-3.5 ppm så vil denne lave ph værdi automatisk udløse klorgas med uanset hvor lille mængde klor i vandet. At det så kun er i extreme tilfælde at dette sker, er så en anden side af det . Men som bekendt så er det for sent at råbe vagt i gevær - når det er sket
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Frigørelse af farlige luftarter... 23 jul 2010 22:25 #1689

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
dummeliste - det er et af de klogeste spørgsmål jeg har mødt her i forummet :woohoo:
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Frigørelse af farlige luftarter... 23 jul 2010 22:27 #1690

  • Pia
  • Pia's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
Hi hi, så kan jeg jo blot tilføje, at intelligens kommer af at blive klogere af sine fejltagelser.... :laugh:
-
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Frigørelse af farlige luftarter... 23 jul 2010 22:28 #1691

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
og du behøver ikke være bekymret for omgivelserne.Problemet vil være så lokalt at de ikke opdager det??????
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Frigørelse af farlige luftarter... 23 jul 2010 22:29 #1692

  • Pia
  • Pia's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
Men hov.... hvad var svaret på dummespørgsmålet... altså hvordan kan man undgå at blande, når der vel hele tiden er klor i vandet...? Eller misforstår jeg begrebet "klor". Jeg har læst om bunden og fri klor... og uanset om det er bunden eller frit, så er det der jo...
-
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Frigørelse af farlige luftarter... 23 jul 2010 22:29 #1693

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
præcist og det fortæller mere om dig end om andre ;)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Frigørelse af farlige luftarter... 23 jul 2010 22:34 #1694

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
nu går du sgi da til den. bunden klor og fri klor er klor uanset hvad det så er. hvis der er klor i vandet og ph værdien kommer under 3-3.5 så opstår der altså klorgas, som udover den dødelige virkning, også har den virkning, at lineren folien bliver ødelagt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.163 sekunder