Nu har jeg forsøgt næsten alt hvad der er skrevet og fioreslået uden resultat, så må nok se i øjnene at jeg må tømme bassinnet for i år, selvom det stadig er 23 gr.
Har efter brug af, og det er her profferne skal holde fast
brugt næsten 6 kg Ph- for at få Ph'en ned, det er lykkedes, men det svare jo til et forbrug som et olympisk bassin, så lige meget hvad der siges, kan de mål der står kun gælde hvis man har et lille 50000L bassin el. en lille fiskedam i haven, for Ph'en kom jo ned, men absolut ikke med de foreskrevne mængder.
Klor var også for højt, det må have svaret til at jeg plaskede rundt i rent klor uden vand, for her brugte jeg en hel bøtte 1,2kg antiklor for at få den ned på normalen normalt skal der 20g til 25m3 vand og mit bassin er på 65000L .
Vandet blev efterfølgende gul/brunt, men med normal Ph og klor værdi, så for to døgn siden Chokklorede jeg med der resultat et Ph og klor naturligt er steget bravt igen (mon det falder igen og hvor mange uger tager det mon. el. skal jeg sige kilo Ph- tager det
men det værste er at da jeg tog thermo dækkenet af her var mine sider fuldstændigt brune overalt og vandet har ikke ligefrem en klar farve men er nærmere gul/brunt, så hvad har min pool nu fået?
Jeg har konstateret at når jeg efterfylder (jeg renser jo filter konstant med de mængder kemi jeg fylder i
så kan jeg se at når slangen ligger på bunden, forsvinder misfarvningen der hvor vandet kommer ud af slangen, jeg kan ikke tage den gul/brune misfarvning af med en klud/stiv børste el. ved at gnide på den, nogen forslag, anyone? inden jeg bliver helt