Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Der er helt sikkert noget som ikke passer

Der er helt sikkert noget som ikke passer 02 Aug 2010 15:16 #1769

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Nu har jeg forsøgt næsten alt hvad der er skrevet og fioreslået uden resultat, så må nok se i øjnene at jeg må tømme bassinnet for i år, selvom det stadig er 23 gr.

Har efter brug af, og det er her profferne skal holde fast :blink: brugt næsten 6 kg Ph- for at få Ph'en ned, det er lykkedes, men det svare jo til et forbrug som et olympisk bassin, så lige meget hvad der siges, kan de mål der står kun gælde hvis man har et lille 50000L bassin el. en lille fiskedam i haven, for Ph'en kom jo ned, men absolut ikke med de foreskrevne mængder.
Klor var også for højt, det må have svaret til at jeg plaskede rundt i rent klor uden vand, for her brugte jeg en hel bøtte 1,2kg antiklor for at få den ned på normalen normalt skal der 20g til 25m3 vand og mit bassin er på 65000L .

Vandet blev efterfølgende gul/brunt, men med normal Ph og klor værdi, så for to døgn siden Chokklorede jeg med der resultat et Ph og klor naturligt er steget bravt igen (mon det falder igen og hvor mange uger tager det mon. el. skal jeg sige kilo Ph- tager det :( B) men det værste er at da jeg tog thermo dækkenet af her var mine sider fuldstændigt brune overalt og vandet har ikke ligefrem en klar farve men er nærmere gul/brunt, så hvad har min pool nu fået?
Jeg har konstateret at når jeg efterfylder (jeg renser jo filter konstant med de mængder kemi jeg fylder i :silly: så kan jeg se at når slangen ligger på bunden, forsvinder misfarvningen der hvor vandet kommer ud af slangen, jeg kan ikke tage den gul/brune misfarvning af med en klud/stiv børste el. ved at gnide på den, nogen forslag, anyone? inden jeg bliver helt :woohoo:
poolbund.jpg
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Der er helt sikkert noget som ikke passer 03 Aug 2010 18:06 #1777

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Sidste nye i føljetonen :side: Nu er der chockkloret to gange, og vandet er blevet totalt mørkt, desværre er mine sider blevet det samme :( , skyller filter konstant, når der går over natten er vandet fuldstændigt sort når jeg bagvasker, så nogen virkning har kloren da :lol:
Men hvad er det der er i mit vand siden det bliver så mørkt, billedet i sidste indlæg er før min chockkloring, men rent er det ikke på billedet, i virkeligheden er det meget mere mørkt.

Har ledt med lys og lygt men ikke kunnet finde ud af hvor tit man chockklore, jeg mener hvis jeg skal gøre det tre gange i træk, hvor lang tid skal der så gå imellem? og hvor længe vil det vare inden den enorme mængde klor igen er ude af vandet?

Er gået fra :woohoo: til :blink: så det lysner (eller er det snestormene der er på vej :huh:
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Der er helt sikkert noget som ikke passer 04 Aug 2010 20:04 #1783

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Ok, nu ser det ud til at der er sket en del i løbet af natten, i hvert fald er poolen blevet betydelig renere (bortset fra misfarvningerne på sider og bund :( men vandet er gået fra mørkt til at jeg kan se bunden :P
Så nu er jeg gået fra :blink: til :ohmy:

Men er der ingen der ved hvor lang tid der skal gå mellem de tre chokkloringer der bliver omtalt flere steder her på siden, og hvor lang tid det tager før chokkloringerne fortager sig til normal igen?
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Der er helt sikkert noget som ikke passer 04 Aug 2010 20:41 #1784

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
lad der gå 2 -3 dage mellem hver. Husk at justere PH værdien for ellers fungerer kloren ikke rigtigt.

hvor lang tid det tager før al den klor er brændt af er svært at sige fordet kommer an på hvor varmt det er og hvor mange organiske affaldsstoffer der er. Så du må tjekke og hvis du bliver træt af at vente må du komme klorfjerner i
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Der er helt sikkert noget som ikke passer 05 Aug 2010 15:34 #1791

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Chokklorede for tredie gang her til morgen, ingen mørkt vand, stadig forholdsvis klart :P så nu tror vi igen på at der skal bades, vandet er jo stadig 23 gr. og solfangerne kører på livet løs :)
Tænkte lige jeg ville tjekke Ph, kloren er jo sikkert tårn høj efer tre chockkloringer, men :huh: Ph burde jo være strøget helt op til ham der der styrer vores skæbne, men den var kun på 7,2 :blink: ok, det er ikke alt her i livet vi skal forstå har jeg valgt at konkludere :side: så jeg tjekkede også lige kloren, mellem 2 og 3 og jeg har lige chockkloret imorges ???

Nu venter jeg og ser hvad der sker de næste tre fire dage,, men fortsætter det sådan, så må jeg godt nok sige at jeg ikke kan stole på de mærkninger der står på div. emballager for kemi, for jeg kan se på svarene at der heller ikke er nogen af profferne der har en forklaring ;) så nu vare det ikke længe før jeg igen kan ligge og flyde i poolen (ja, det tror jeg da selv på :silly:

Men tak for de svar der har været til mit eventyr (læs: mareridt)
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.164 sekunder