Jeg har ingen erfaring med hvad "billig-klor" med cyanur koster, men jeg tvivler på, at det er meget billigere end HTH klor, når det kommer til stykket.
Selvom du skal tømme poolen hvert år, så ville jeg nok alligevel bruge HTH sammen med separat stabilisator, altså cyanur doseret efter forskrifterne. Så har du det rette nivau cyanur fra starten, og behøver ikke bekymre dig mere om det, og kan nøjes med at dosere HTH.
Alt det kræver er, at du investerer i en spand HTH, som gerne burde holde mere end én sæson med en pool af den størrelse. Når du alligevel er hos en poolforhanlder for at købe HTH, så tag en vandprøve med, og få målt cyanuren samtidig. Ud fra resultatet kan forhandleren give dig cyanur og vejledning på præcis hvor meget du skal tilsætte, og det kun én gang (pr. sæson).
Alternativet er den meget usikre måde, hvor cyanur niveauet jo fra starten er 0, og så stiger hen over sommeren.
Jeg tror ikke der er nogen der vil garantere dig, at du ikke banker ind i klorlåsen før du selv synes sæsonen er slut.
Men du kan jo prøve, med deraf følgende risiko for, at du midt på sommeren må konstatere, at du skal dosere mere og mere klor for at holde algerne væk, og at sæsonen så pludselig en dag bare er slut! Fordi du nåede klorlåsen før planlagt.
Der er vist ingen facitliste. Personligt kan jeg bedst lide at have styr på hvad jeg har i vandet.