Hej Mads og Bjarne !
Jeg er enig i at man får hvad man betaler for.
Men.....
HTH forhandles fra 650 kr til 1100 kr for 25 kg ?
Man får jo ikke mere " GODT KLOR " ved at betale 450 kr ekstra ? dette er vi vel enige om ?
Jeg har intet imod at betale en rimelig pris for gode produkter, men jeg har svært ved at se hvorfor de fleste tager 750-800 kr og en enkelt forhandler sælger dem til 650 kr, og nogen er helt gal på den ved at skyde dem af til 1100 kr.
Ham til 1100 kr er dog friks på at give et afslag, dvs, alle dem som IKKE er frække nok, betaler vores andres rabat
Anyway, prisen på de 650 kr hos den billigeste må jo være vejviser for hvad 25 kg HTH skal koste,så dette er værdien for kloren.
Den klor jeg købte istedet fik jeg for 450 kr for 25 kg ved at købe 2 bøtter, altså en besparelse på 200 kr.
Om denne klor så er 200 kr mindre værd aner jeg ikke.
Der står på bøtten at det er 70 % Hypokalciumklorit ( tror jeg, læste det igår aftes
) der er EU godkendelser på bøtten, og div. advarsler, og det er selvfølgelig ustabiliseret klor ligesom HTH.
Der er angivet at der skal bruges 200 gram til 10000 liter vand til chockkloring, på min HTH bøtte er det 300 gram til 25000 liter.
Så der er lidt mængdeforskel, til trods for at de vist begge skulle være 70 %
Det er rigtigt som du siger Mads at HTH sagtens kan være produceret andetsteds, jeg tænkte mest på det som du selv påpeger, hvad indeholder kloren ellers ?
En ting er at der er klor i, men er der ellers skidte ting i som følge af produktionen.
Men det er vel ikke helt til at finde ud af ? Jeg havde ihvertfald været mindre skeptisk hvis der havde stået " made in EU / USA "
Specielt efter at have set produktion af håndklæder og opbrydning af skibe Indien.
Og set i bakspejlet ville jeg hellere have givet 200 kr mere og købt HTH.
Mvh Thomas