Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Grønt vand og flokningsmiddel

Grønt vand og flokningsmiddel 26 Jan 2009 11:30 #157

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 24 jun 2007 : 18:08:27

Hej Jeg har en intex pool på 10000 l. Jeg har være væk nogle dage og da jeg kom tilbage var vandet helt grønt jeg gav vandet iltchock og nu ser det ud til at algerne bundfælder sig, jeg har kun den pumpe der kom med pølen, og har filtreret og renset filte og filtreret ect. men synes kun langsomt at kunne se en forbedring.

Er det medleverede filter opgaven voksen? eller er der nogen af algerne der simpelthen er for fine og smutter igennem? Jeg har også læst at man kan få et flokuleringsmiddel som samler algerne kan det hjælpe, eller skal jeg virkelig skifte vandet?

Hjælp børnene står ved pølen og kan ikke komme i

mvh

Lars Bo

bjarne



526 Posts
Posted - 24 jun 2007 : 18:20:04

problemet er at den pumpe der følger med ikke er opgaven voksen. den kan nok cirkulere vandet men den kan ikke rense det ordentligt - langt fra
det næste problem er, at for at du har den mindste chance for at få renset dit vand, så skal du - i den cituation hvor det er gået galt - rense dit filter hele tiden
Endelig er det sådan, at man ikke rigtig kan bruge flokningsmidler i et papirfilter. Filtret vil blive lukket øjeblikkeligt. flokningsmidler bruges primært i sandfiltre

Alt i Alt kommer det til at tager LANG tid at ordne vandet - dagevis med pumpen kørende 24 timer i døgnet og rensning af filtret hele tiden, så hvis det var mig og børnene vil hurtigt i vandet, så smid det ud og kom noget nyt i


sorry for et negativt svar


Lars Bo Andersen



0 Posts
Posted - 24 jun 2007 : 22:29:20

Det vil jeg så gøre, men hvordan forhindre jeg det i at ske igen, jeg ved jeg skal være omhyggelig med at doserer kemikalier ect.

Hvor kan man købe et gody og billigt sandfilter?


bjarne



526 Posts
Posted - 25 jun 2007 : 19:18:50

DET DU SKAL FORSTÅ ER, AT DER SKER 2 TING I DIT BASSIN:
1. KEMIKALIERNE GØR AT DER INGEN LEVENDE BAKTERIER OG ALGER ER, SÅ HVIS DER BARE ER DE RIGTIGE KEMIKALIER I, SÅ BLIVER DIN POOL ALDRIG GRØN IGEN. ALT ER DØDT OG DØDE ALGER ER IKKE GRØNNE. dET AT ALGERNE BLIVER DRÆBT FJERNER IMIDLERTID IKKE DERES "LIG". DE BLIVER I BASSINET
2 SANDFILTRET FJERNER DE FYSISKE "LIG" SAMT ANDRE URENHEDER

DU KAN KØBE SANDFILTRE FLERE STEDER, MEN DEM JEG KENDER SPECIELT ER NSC ELLER BERLE. OM DE ER BILLIGERE VED JEG IKKE. UNDERSØG SELV. JEG SKAL TRODS ALT VÆRE UVILDIG


Lars Bo Andersen



0 Posts
Posted - 25 jun 2007 : 19:41:54

Tak for hjælpen, det er godt at der er nogen der vil hjælpe, jeg synes bare at jeg har fulgt foreskrifterne til punkt og prikke, men nu skifter jeg vandet og så må jeg jo prøve igen

Tak for hjælpen


bjarne



526 Posts
Posted - 25 jun 2007 : 20:31:26

PS
OG VÆR SÅ PÅ Vagt overfor de klortyper du bruger. De allerfleste steder og altid matex og alle de billige steder som silvan, hjem og fix etc etc et cetc sælger altid klor baseret på Cyanur ( download vejledningen om dette stof under vejledninger) disse klortyper "ødelægger" vandet og gør over en periode, at kloren IKKE VIRKER og at man bare kan smide sit vand ud og starte forfra.
Hvorfor de gør det ??? hvem ved - måske er det bare billigere i indkøb/større fortjeneste ? - måske er det umidelbart nemmere at bruge ( som oftest sælges det som store tabletter)og måske aner de bare ikke en s... om hvad de sælger og hvorfor. og måske er de bare ligeglade ??? who knows
Et faktum er imidlertid, at der sjældent bliver gjort opmærksom på bagsiden af disse klortyper

Hvis du vil være sikker skal du bruge calsium hypoklorit - det er den samme klor som militæret og vandværkerne bruger og det fortæller vel noget om hvor virksomfuld den er. Calsium hypoklorit er imidlertid ikke bare calsium hypoklorit. Ganske som en bil ikke bar er en bil. Hvor virksom en klor er afhænger både af indholdet af klor i blandingen - bindestofferne - mængden af urenheder osv,osv
Med fare for at blive beskyldt for at have aktier i fortagenet, så er den eneste mærkevareklor jeg kender mærket HTH
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder