Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Grønt vand

Grønt vand 15 Aug 2010 08:22 #1841

Hej
Jeg brugte sidste år desværre et Cyanursyre holdingt klor, som gjorde at jeg fik klorlås og måtte skifte al vandet ud. I år har jeg udelukkende brugt HTH klor, men nu har jeg alligevel fået grønt vand og er nervøs for at jeg skal skifte al vandet ud igen. HTH klor kan da ikke give klorlås vel da? Kan man tilsætte for meget HTH klor? Mig og min mand chockklorerede poolen to gange på een dag uden at vide den anden havde gjort det. Er det et problem?

PH værdien er i orden.

Jeg har nogle grønne pletter i bunden af poolen som jeg ikke kan fjerne helt med en kost.

Glæder mig til at læse dine gode råd :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Grønt vand 15 Aug 2010 08:38 #1842

Må jeg bruge det klor, som indeholder CYANURsyre engang imellem og hvor meget eller skla jeg smide det ud?
Det hedder Propool klorgranulat.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Grønt vand 15 Aug 2010 09:32 #1843

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hejsa B)

Hvis du kun har brugt HTH klor granulat som ikke er stabiliseret er det ikke klorlås du har, så er det sikkert bare alger :(

Det du skal gøre er at justere din PH til 6.8-7.0 stykker, her efter skal du chock klorere med 300g klor pr. 10m3 vand. Lad pumpen kører konstant indtil at vandet er klar igen, du burde kunne se en for andring allerede 1 time efter tilsætning af klor.

Skal det være helt perfekt tilsætter du også en floknings tablet i skimmeren.

Las os høre hvordan det går :)

ps. det er sikkert er sket er at hvis du skiftede alt vandet pga. klorlås sidste år, har du ingen cyanur i vandet dvs. at hvis du er uheldig kan du risikere at du på nogle tidspunkt ikke har noget klor i vandet, da det forbrændes rigtig hurtigt. Sådanne klor dale er perfekte tilspunkter for alge infektioner i vandet :(

Jeg vil anbefale et cyanur indhold på ca. 25ppm, hvis det bliver højere vil din klor efter min mening begynde ikke og virke. Under 25ppm forbrænder du alt for meget klor (dette er baseret på min egen personelige erfaring, havde et cyanur tal på 32 sidste år og de kunne mærkes)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Grønt vand 15 Aug 2010 09:34 #1844

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Du kan godt forsætte med at bruge det klor der indeholder cyanur, men kun en gang imellem og husk så og få testet dit vand for cyanur så det ikke går galt :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder