Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Gult tøj og hår

Gult tøj og hår 24 jul 2012 21:56 #3433

  • jense
  • jense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 15
Hej Bjarne m.fl.
Jeg er på ferie på en ø i Grækenland, hvor min søn og datter fik gult hår i hårkanten og badetøj efter at havde badet i poolen. 
Vi fandt ud af at det hang sammen med den solcreme de havde brugt, da vi andre ikke fik gult tøj. 
Dette er dog aldrig sket i andre pools og heller i vores egen pool derhjemme. 
Jeg tog derfor mit eget testsæt og kontaktede hotellets manager idet ph værdien lå langt over 8. 
Kan ph værdien være forklaringen på det gule? Jeg forklarede manageren om sammenhængen mellem ph værdi og klors effektivitet, hvilket var nyt for ham, idet de aldrig regulerer ph værdien når den er høj. De har fået at vide af deres rådgiver at det sikreste er at holde den høj, så sker der ikke nogen skader. Manageren kontaktede derfor hans rådgiver, som sagde at hernede er det bedst at holde en høj ph værdi da der er meget salt i vandet!! Kan det virkelig være rigtigt? Jeg køber den ikke. 
Kan det gule evt. skyldes jern eller kobber, idet vandet transporteres til byen i tankbil? 
Det skal nævnes at det gule i både hår og badetøj gik af i vask. 

Med venlig hilsen

Jens
Sidste redigering: 24 jul 2012 21:57 af jense.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gult tøj og hår 25 jul 2012 04:17 #3434

  • lba1
  • lba1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 33
Hej har boet 3 år i Grækenland og har haft den samme oplevelse kan ikke lige huske hvad mærke solcreme det var men tøjet blev gult uanset om vi havde været i poolen eller ej så tror at det med det gule skyldes sol cremen og tror ikke det har noget med poolen at gøre. Mht til PH og salt i vandet ved jeg det ikke om der er en sammenhæng,
lba1
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gult tøj og hår 25 jul 2012 12:22 #3436

  • jense
  • jense's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 15
Vi har ikke oplevet det problem med den solcreme i andre pools hverken i Grækenland eller i vores egen pool i dk derfor må det have noget at gøre med vandet i netop denne pool. Men tak for dit bud
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gult tøj og hår 26 jul 2012 00:43 #3438

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
den er svær at svare på - m.h.p det gule -den høje ph værdi skulle ikke kunne gøre det - det bliver endnu sværre da det jo forsvandt efter vask

m.h.t salt og høj ph. Det er det RENE sludder. Du har ret i alle dine betragtninger, så fortæl dem, at de skulle tage og lære deres vandkemi eller lade være med at have et bassin. Høj ph giver også hudproblemer m.v
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder