Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Rådgivning

Rådgivning 17 jul 2014 14:17 #4761

  • melanie
  • melanie's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Hejsa
Vi mangler et råd....nu når vores pool er blevet grøn.....vi gav den klor og pH+ men havde ikke nok pH+.....så vi skulle lige have det købt hjem så der kunne komme mere i, det vil sige den var i underskud af det....men nu er vandet blevet grønligt med ligesom en lidt fedtet overflade i vandet. Men vi har så i går givet det noget chok klor og i dag ekstra pH+......er det for sent at rede eller kan det nås endnu???
Mvh Melanie.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Rådgivning 17 jul 2014 16:39 #4762

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Mit første spørgsmål er. Hvilken pool og hvilken filter har i ? Der næst hvorfor PH+, har i kontrolleret jeres værdier i vandet først, det er meget sjældent PH+ man har brug for.

Hvilken type klor har i brugt og hvor meget? Hvor længe har pumpen kørt. Vi skal bruge lidt flere informationer for at hjælpe jer, men vi vil meget gerne hjælpe.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: melanie

Rådgivning 17 jul 2014 22:50 #4766

  • melanie
  • melanie's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Hej
Vi har en nedgravet gammel pool/ min svigermor har:-).... som har kørt upåklageligt i mange år, og dertil et sandfilter. Vi bruger PH+ pga. der tages vand fra jorden og ikke by vand. Der er der lav PH i. Men nu er vandet/posen stadig grøn men tror det er pga. der er en del for meget klor i nu pt...og PH passer så fint nu, og der er lige kommet helt ny liner/pose i sidste weekend. Pumpen har min svigermor kørt med siden sidste weekend hvor den blev fyldt op...på cirkulation og i dag har vi så sat den til filtrering, som vi mente var mere rigtigt pga. den blev grøn. Vi har i aften prøvet at tage en hvid ting ned på bunden og da blev den gul og ikke grøn....så blå pose og gult vand giver jo GRØN :-)
Vi har støvsuget i dag og gør det i morgen igen og håber håber på at den ser anerledes ud i morgen. ;-) Og heldt pool cleaner i også i dag så ja klor er lidt høj men PH passer....tjekkes hver formiddag og aften......:-)
Mvh Melanie.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Rådgivning 17 jul 2014 23:48 #4768

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Du skriver at i TROR der er for meget klor i, har i testet det ? Grønt vand er meget tit pga for lidt klor.

I har kørt pumpen på cirkulation, så har den ikke fanget snavset den skal står på filter.

Jeg aner ikke hvad det er for en hvid ting i har lagt på bunden, ej kender jeg de poser i snakker om. Hvad er det for noget pool cleaner i bruger?

Det lyder lidt som i hælder en masse ting i vandet.

1. Få PH mellem 6.8 og 7.4

2 Chock klor med 300 gram klor granulat for hver 10 M³ vand

3 Få PH mellem 6.8 og 7.4

4 Lad sandfiltret køre 24 timer.
Hellere minipool
end...
Sidste redigering: 17 jul 2014 23:52 af Bino.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: melanie

Rådgivning 18 jul 2014 00:43 #4769

  • melanie
  • melanie's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Ja vi har testet det for klor og den er for høj pt. Vi tog en hvid børste ned på bunden af bassinet hvor jeg var i vandet for at se hvor slemt det var....hvis du forstår....så vi har på fornæmmelsen at det er selve posen som er blevet misfarvet af det grønne nu....ved det ikke med sikkerhed :-)
Det er en nedgravet pool med en blå pose kaldet liner i....når man bestiller en ny pose hedder det en LINER med div. mål.
PH er på 7,0 her i aften og klor var her til aften 3 efter den fik chok klor og har ladet sandfilteret køre til i morgen formiddag hvor vi igen tar til min svigermor og tar nye prøver.
Pool cleaner er noget min svigermor har stående til pools.
Vi hælder ikke en masse i bare for at gøre det....det er efter en herre jeg har snakket med pr tlf i dag. Og ja nu skal sandfilteret så lige køre 24 timer og så må vi se igen med prøver. Lyder dette rigtigt???
Mvh Melanie.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Rådgivning 18 jul 2014 08:53 #4770

  • melanie
  • melanie's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 4
Så er pool problemet vist løst for denne gang....efter sms til morgen er poolen igen blevet så så fin og helt BLÅ OG KLAR så det tyder jo på at hvad vi fik at vide var det rigtige :-) :-) Tusind tak for det. Mvh Melanie
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Rådgivning 18 jul 2014 12:28 #4772

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Ok det lyder super godt.

Det var ikke for at lyde sur jeg sagde, at i måske puttede en masse i vandet. Men udelukket for at skal vi have en chance for at hjælpe, så behøver vi at vide præcis hvad der er kommet i vandet.

PH på 7 lyder fint klor på 3 er måske en lille smule for meget, men det får solen hurtigt brændt af.

Håber i får en fantastisk sommer
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder