Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Ny pool - bund?

Ny pool - bund? 11 Apr 2015 15:38 #5321

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Hej allesammen.....

Først og fremmest, så vil jeg da lige takke for alle de gode fif man kan finde herinde. Os der ikke er på mere end novice-stadiet indenfor poolverdenen nyder godt af dette :-)

Nå.....min kæreste og jeg har de sidste 2 år haft pool i haven....eller badebassin om man vil. Første år var det et bassin hvor vi bare lige kunne ligge i. Mener det var på 2-3000 liter. Det var primært for at vi kunne blive kølet ned på de varme dage. Sidste år gik vi et nummer op købte en pool på 5-6.000 liter.

I år har vi købt en Ultra frame pool på knap 20.000 liter. Mange herinde vil nok kalde det noget juks, men til vores behov og pengepung er den vidst ret okay. Vi ejer desuden ikke huset vi bor i, hvilket jo dermed ville gøre det dumt at investere i en dyrere og nedgravet pool. (Det gør vi med garanti når vi ejer egen bolig)

Baghaven, som poolen skal stå i, er ikke 100% jævn......nok heller ikke 90 og det skal der jo gøres noget ved.

Derfor vil jeg gerne høre jeres forslag. Det skal ikke være hjernedødt dyrt, da vi i år har brugt en del på indkøb af pool, pumper osv.

Jeg havde i første omgang tænkt mig at grave græstørv væk og så jævne jorden og så ligge mit bunddækken på og derefter pool. Men kan se at flere nævner noget med noget tykt fibertex osv. Jeg hører meget gerne jeres erfaringer og ideer.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ny pool - bund? 12 Apr 2015 13:07 #5329

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej

Jeg synes at jeres valg omkring pool er ganske fornuftig, I lære langsomt om det er noget for jer og så længe i bor i lejet hus vil det være dumt at opgradere til en nedgravet.

Skal lige høre vil i tage poolen ned om vinteren ?

Hvis I lader den stå om vinteren vil jeg nok gøre følgende:

1. Fjerne græstørv
2. Lave en grov planereing
3. Lægge 10-12cm vasket eller harpet sand ud
4. Komprimere med pladevibrator
5. Rette af som om at det var fliser til en terasse
6. Lægge fiberdug ud
7. Stil poolen op

Men hvis i tager poolen ned om vinteren, vil det med sandet ikke fungere I vil have sand over alt i haven og inde i huset.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ny pool - bund? 12 Apr 2015 15:34 #5336

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Tak for svar :-)

Vi kender ikke så meget til fordele/ulemper ved at ha poolen stående om vinteren?! Kan vandet fryse?! (ja det kan det, men måske ikke i de store mængder). Vil det ødelægge poolen hvis isen udvider sig osv osv.

Hvis poolen skulle stå ude hen over vinteren, så skulle det være hvis vi havde noget varmeapparat på, så sæsonen blev forlænget væsentligt. Men sådan en er vidst jævnt dyr.

Så umiddelbart vil jeg tro at vi piller den ned i september engang.

Vil du så stadig gøre som du skrev før?? Bare uden sand?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder