Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Betonbund uden linier - skal den glittes.?

Betonbund uden linier - skal den glittes.? 21 Mar 2016 09:55 #6205

  • andershh
  • andershh's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
Hejsa.

Ja som overskriften siger, så er jeg lidt i tvivl om bunden skal glittes?
Vi vil ikke bruge en linier men male den i stedet for.

Vil bruge lavabeton og så få den glittet for at overfladen bliver helt jævn - men så får man spørgsmålet af sin bedre halvdel
"Er det nødvendigt, er det ikke nok at få den afrettet og så påfører epoxy, primer og maling - er det ikke glat nok" ??

Hvad vil I anbefale?

Bonus spørgsmål. Bør man vælge den vandtætte beton udgave eller burde det ikke være nok at bruge epoxy til tætningen og så derefter maling?
I har sikkert ret
Sidste redigering: 21 Mar 2016 10:03 af andershh. Begrundelse: Glemte et spørgsmål
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Betonbund uden linier - skal den glittes.? 21 Mar 2016 10:05 #6206

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg vil helt sikkert mene at den skal glittes ellers vil du få en ru bund som ikke er behagelig at gå på.

Men hvorfor male bunden/poolen og ikke bruge en liner ?

Du vil på sigt få problemer med genmaling af poolen, hvor poolen skal tømmes for vand og fyldes igen. Det koster både i vand og kemikalier at skifte vand ud, nu har jeg efter hånden kørt et par pools op ned nyt vand. Blot til opstart går der nok 10kg ustabiliseret klor pr. 50m3 vand + pH minus så det er jo en ud gift på 1000-1500kr. Dertil kommer maling og ikke mindst din arbejdes tid.

De folk jeg kender til maler ders pool hver 3-4 år, malingen er heller ikke gratis og med strengere og strengere miljøkrav bliver malingen til pool ringere og ringere + dyrre.

Jeg vil overveje en liner, den er dyr i anskaffelse men en 1.5mm liner holder 20-30år alt efter hvor godt man passer på den :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Betonbund uden linier - skal den glittes.? 21 Mar 2016 11:32 #6207

  • andershh
  • andershh's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
Jeg vil ikke have en linier i netop grundet prisen, så derfor vil jeg male den denne gang og se hvor lang tid det holder. Hvis det kun holder 3-4 år, jamen så vil jeg overveje det til den tid
I har sikkert ret
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Betonbund uden linier - skal den glittes.? 21 Mar 2016 12:48 #6208

  • Henrik A
  • Henrik A's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 35
  • Modtagne Tak: 2
lineren er den billigste del af en pool, så ville ikke springe over der. Men kender godt det med at man tænker, "det skal jeg nok selv afgøre"

Prøv at spørge et par forskellige firmaer der leverer færdigbeton, dem jeg snakkede med ville ikke anbefale lavabeton til bunden af en pool.
Hvis du vil spare penge og have et godt resultat så drop færdigbeton, lej en stor tvangsblander og støb det selv. Så kan du selv tilføje den mængde cement der skal til for at det bliver "vandtæt". google "beton klasser"
Henrik
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Betonbund uden linier - skal den glittes.? 21 Mar 2016 13:25 #6209

  • andershh
  • andershh's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
Det du skriver med beton og bland selv, det modsiger det alle de andre skriver herinde..?

Har sendt en forspørgsel afsted til to firmaer mht. hvilken slags beton de ville anbefale - må se hvad de mener.
Jeg hælder bestemt ikke til at skulle blande selv. Det andet ville være så meget nemmere.
I har sikkert ret
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Betonbund uden linier - skal den glittes.? 21 Mar 2016 13:36 #6210

  • Henrik A
  • Henrik A's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 35
  • Modtagne Tak: 2
der findes desværre ikke noget der er let.
Hvis du bruger vibrations fri eller "selvnivilerende" lava beton slipper du ikke for at enten slibe det efterfølgende eller lægge et pudslag på hvis du bare vil male det.
Det anbefales ikke at glitte lavabeton.
Derfor, bland det selv, så kan du lave en ordenlig blanding og glitte det efterhånden, på den måde kan du blive færdig af en arbejdsgang (kræver lidt håndelag)
Ellers afslut med et lag flydespartel, men det liver nok noget dyrere end at få monteret liner
Henrik
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Betonbund uden linier - skal den glittes.? 22 Mar 2016 07:16 #6211

  • andershh
  • andershh's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
Noteret.

Må indhente tilbud både på den ene og den anden slags :)
tak for svarerne indtil videre
I har sikkert ret
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder