Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Renovering af en pool - Bunden ?

Renovering af en pool - Bunden ? 25 Jan 2009 15:36 #69

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 27 aug 2007 : 12:00:44

Vi skal have renoveret vores 20 år gamle nedgravede swimmingpool. Vi har kontaktet det firma der leverede den for 20 år siden og fået et tilbud. Poolen er 1,40 m dyb, 6 m bred og 10 m lang. I bunden brugte man dengang for 20 år siden flamingo plader. Dette ses tydeligt, idet der er fodaftryk i lange baner, samt tydeligt hvor pladerne er sat sammen.
I tilbudet skriver firmaet, at de vil lægge filt i bunden OVENPÅ flammingopladerne. Dette bevirker også, at man stadig vil kunne se sammenføjningerne mellem pladerne. Om fodaftrykkene også stadig ses, kunne jeg ikke få svar på.
Findes der ikke en bedre løsning?
Findes der mon andre poolfirmaer der kan renovere denne amerikanske pool?
Problemet er at poolfirmaet tager så mange forbehold, at de under ingen omstændigheder er skyld i noget som helst. Ikke engang for eget sjusk = de hæfter ikke, hvis der kommer/er folder i dugen.


Sweetie

Yxos



107 Posts
Posted - 27 aug 2007 : 12:10:46

Det lyder ikke rart...
Du kommer desværre nok i karambolage med denne sides etiske regler hvis du beder Bjarne anbefale et firma frem for et andet.
Mit råd vil da være at ringe rundt og høre om de vil give tilbud.

Yxos


bjarne



528 Posts
Posted - 27 aug 2007 : 12:39:38

du må absolut ikke genbruge dine flamingoplader. dels vil fodsporene aldrig forsvinde selvom du lægger filt i og dels reagerer lineren dårligt sammen med flamingo

du skal enten støbe bunden i beton 10-12 cm med jern eller også lægge en 30 mm industribats. begge dele skal have en 4mm geotextil ovenpå.
Kontakt de forskellige poolfirmaer og få dem til at sende dig deres byggeanvisninger for stålpools. så vil du kunne læse hvem der bygger hvordan og hvorfor

derudover er det svært at sige, for som yzos siger vil jeg ikke hverken anbefale eller fraråde nogen firmaer. Det er lidt af en jungle så spørg dig for hos venner og led på nettet under swimmingpool. Det nærmeste jeg kommer i den retning er, at anbefale de firmaer der er med i sammenslutningen af danske svømmebadsinstallatører. Det er det nærmeste der kommer til en brancheforening og alle medlemmerne er uddannede examinerede poolinstallatører der er under kontrol. du kan finde dem under LINKS her på siden


leifo



47 Posts
Posted - 28 aug 2007 : 00:28:30

Hvis du er ked af fodsporene og samlingerne, bør du nok ikke vælge løsningen med industribats. Vi har en pool med denne løsning og her er der meget tydelige aftryk og buler - specielt med lys på om aftenen. Bulerne skjules dog heldigvis noget af at vi har valgt en "nistret" (hedder det mon det?) liner.

På den anden side giver bats'ene en behageligt "blød" bund, så vi ville nok vælge samme løsning også i dag.


Peter



7 Posts
Posted - 18 sep 2007 : 19:44:25

Industribats er langt at fortrække frem for flamingo, vælger man denne løsning, skal det være 30 mm og man må nok leve med samlinger fra batsne de første år indtil de sætter sig
Følsen af bundens blødhed er fantastisk.
Betonbund er den pæneste løsning, men også den dyreste og bestemt ikke blød

Peter Pedersen


Yxos



107 Posts
Posted - 18 sep 2007 : 19:52:37

"blød bund" lyder for mig som vild og overdreven luxus, og slet ikke risikoen for fodspor og andet værd. Men jeg kan forstå at jeg er rimelig ene om denne holdning.
Men her skal jo være plads til os allesammen

Min bund er af beton, med et tyndt lag geotex under lineren, og det er altså rigeligt blødt til mig. Man vejer jo (heldigvis) ikke så meget, når man er nede i vandet, og man må jo også gerne kunne mærke når man når bunden.

Yxos


Sweetie



2 Posts
Posted - 19 sep 2007 : 14:03:44

Tak for de gode svar. Jeg er blevet lidt klogere på poolbund.
Jeg har dog problemer med, hvem der kan foretage denne renovering, og der kan jeg jo ikke få hjælp fra dette forum. Det firma jeg foreløbig har kontaktet vil have halvdelen af pengene ved underskrivelse af tilbudet og den anden halvdel INDEN de starter arbjdet. Uheld undervejs - uanset hvem der laver det - er firmaet uvedkommende og hænger alene på mig. Så hvis nogen ved om der findes firmaer i f.eks. Jylland eller på Fyn, så vil jeg gerne vide det. Blot med et ja, så finder jeg det selv på nettet. Hvor mange firmaer findes der på Sjælland ud over eet?

Sweetie


dalton



7 Posts
Posted - 19 sep 2007 : 15:47:54

Der er et pool firma i Ribe.


Peter



7 Posts
Posted - 19 sep 2007 : 19:04:38

slettet af poolraadgiver


Peter



7 Posts
Posted - 19 sep 2007 : 19:07:28

Slettet af poolraadgiverf


kingglostrup



87 Posts
Posted - 10 sep 2008 : 22:37:25

Slettet af poolraadgiver selvom Thomas mener jeg bør lade det stå hvis jeg er uafhængig - Jeg slettter foordi jeg nettop er uafhængig
Læs iøvrigt mit generelle svar på de sidste indlæg der har været i denne tråd

Bjarne, lad da dette svar ligge hvis du er uafhængig

Mvh Thomas


leifo



47 Posts
Posted - 10 sep 2008 : 23:47:28

Jeg vil mene at Bjarne har været særdeles påpasselig med hverken at have positiv eller negativ omtale af firmaer på disse sider og det synes jeg egentlig han skal have ros for

At han ikke har "fanget" Peters sidste indlæg er vel blot en enkelt lille svipser - og det er vel egentlig menneskeligt nok.

De sidste tre indlæg (1 x Peter + 2 x Thomas) bør vel egentlig stryges helt - men det er så mine 10 øre


mos



26 Posts
Posted - 11 sep 2008 : 16:03:00

Grundlæggende skal ingen indlæg slettes, så ved man jo ikke at det er slettet!

Men det kan godt være, at lige som i en almindelig avis, kan "den ansvarshavende redaktør" redigere, forkorte, eller slette tekst. Men det skal fremgå hvad redaktøren har foretaget sig. Ikke nødvendigvis hvorfor.

Edited by - mos on 11 sep 2008 16:03:44


leifo



47 Posts
Posted - 11 sep 2008 : 20:58:46

Jeg antager at (navn slettet af poolraadgiver) = ejeren af omtalte firma(er), så derfor er (navvn slettet af poolrraadgiver)
indlægt vel netop et som Bjarne har forsøgt at undgå.

Jeg kan godt følge din ide om at der bør stå at indlæg er slettet eller redigeret - og det mener jeg også Bjarne har gjort hidtil.





bjarne



528 Posts
Posted - 12 sep 2008 : 11:03:23

Generelt svar på de sidste indlæg.

Den eneste jeg er "gift" med er min kone, og derfor prøver jeg hverken på at undgå eller det modsatte. Det er derfor korrekt Leifo, at den sidste debat har undgået min opmærksomhed

Dette forums berigtigelse er, at det er uafhængigt samt at alle deltager i løsningen af de spørgsmål der kommmer ind.
Jeg forsøger derfor på, at fastholde den linie, at forummet udelukkende skal bruges til gensidig hjælp og støtte.

Alle de former for skjult reklame der forsøges- samt alle ros og negative bemærkninger der kommer, slettes derfor. (jeg tillader mig som redaktør at lade mindre uuvæsentlige "overtrædelser stå - hvis nogen er uenig i de enkelte "overtrædelser", er de velkomne til at rettte henvendelse direkte til mig)

Hvis brugere vil rose eller det modsatte, må de derfor tage direkte kontakt med de pågældende firmaer og personer

Og hvis firmaer vil gørte opmærksom på sig selv, må de reklamere andetsteds

Endelig bliver et indlæg aldrig slettet helt.
Der vil altid mindst være tilbage hvem der har lavet et indlæg samt en meddelelse om at poolraadgiiveren har slettet indlægget.
Såfremt det er nok kun at redigere lidt,, vil der selvføllgelig kun blive slettet så lidt som muligt


kingglostrup



87 Posts
Posted - 12 sep 2008 : 17:46:23

quote:
Originally posted by bjarne

Generelt svar på de sidste indlæg.

Den eneste jeg er "gift" med er min kone, og derfor prøver jeg hverken på at undgå eller det modsatte. Det er derfor korrekt Leifo, at den sidste debat har undgået min opmærksomhed

Dette forums berigtigelse er, at det er uafhængigt samt at alle deltager i løsningen af de spørgsmål der kommmer ind.
Jeg forsøger derfor på, at fastholde den linie, at forummet udelukkende skal bruges til gensidig hjælp og støtte.

Alle de former for skjult reklame der forsøges- samt alle ros og negative bemærkninger der kommer, slettes derfor. (jeg tillader mig som redaktør at lade mindre uuvæsentlige "overtrædelser stå - hvis nogen er uenig i de enkelte "overtrædelser", er de velkomne til at rettte henvendelse direkte til mig)

Hvis brugere vil rose eller det modsatte, må de derfor tage direkte kontakt med de pågældende firmaer og personer

Og hvis firmaer vil gørte opmærksom på sig selv, må de reklamere andetsteds

Endelig bliver et indlæg aldrig slettet helt.
Der vil altid mindst være tilbage hvem der har lavet et indlæg samt en meddelelse om at poolraadgiiveren har slettet indlægget.
Såfremt det er nok kun at redigere lidt,, vil der selvføllgelig kun blive slettet så lidt som muligt




Hej Bjarne !

Tak for din mail til mig.

Peter er Peter fra xxxxx, indlægget var godt nok gammelt..........

Men uafhængig.......så skal det jo dø

Nå " fu.. det " det er gaz og I ka ta det.

Sorry Bjarne at jeg ikke lige kunne huske den præcise sammenhæng, jeg skriver så mange indlæg at jeg glemmer 2 % ret hurtigt.

Mvh Thomas

Posted - 12 sep 2008 : 18:47:08

fair nok - lad os bare komme videre og stadig hjælpe hinnanden til at bevare forummet som et gensidigt hjælpe - of udviklingsforum


Edited by - kingglostrup on 12 sep 2008 18:03:03
B
Sidste redigering: 25 Jan 2009 15:38 af Bjarne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder